خبرهای داغ:
در نخستین جلسه کارگروه نمایشنامه نویسی حوزه هنری آذربایجان شرقی عنوان شد؛
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان ضمن قدردانی از حضور اعضا و پیشکسوتان عرصه نمایشنامه نویسی در این نشست، گفت: این نشست فرصت خوبی برای ما و نمایشنامه نویسان است و نتایج آن در صورت ادامه در بدنه تئاتر استان مشهود بوده و آن را تقویت خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۶۶۶۸۴
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، جواد کریم نژاد ادامه داد: این نشست با هدف تولید نمایش نامه های بومی و حمایت از نویسندگان مستعد استان در راستای اهداف کلان حوزه هنری، ترویج فرهنگ دین باوری و تشویق هنرمندان به تولید آثار نمایشی ارزشی در سطح استان و منطقه بخصوص در بحث نمایشنامه، تبیین ویژگی های دینی در نمایش¬های آئینی ـ بومی آذربایجان برگزار شد.

وی در ادامه مهم ترین مشکل در بخش نمایش نامه نویسی را عمومیت نداشتن اکثر نمایش نامه عنوان کرد که متاسفانه مخاطب با آن نمی¬تواند هم ذات پنداری کند.

کریم نژاد افزود: با توجه به منابع عظیمی از آئین ها و مراسم دینی در استان، متأسفانه در امر نمایشنامه نویسی کمتر به این مهم پرداخته شده است بنابراین ما در حوزه هنری آذربایجان شرقی بصورت ویژه از تحقیقات و نمایشنامه-هایی که با رویکرد پژوهشی به آئین های بومی بپردازد، حمایت خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: در نخستین کارگروه نمایش نامه نویسی مقرر شد، جلسات نقد آثار نمایشی و نشست های نمایش نامه خوانی بصورت ماهانه توسط حوزه هنری برگزار شود.

ارسال نظرات