مدیر صندوق نواوری و شکوفایی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

برخی موسسات مالی فعالیت‌های تجاری، حمل و نقل، ساختمان سازی و واردات میوه می کنند

محمود قصاع گفت: نظارت بر بانک ها و وضع قوانین می تواند به عنوان یکی از وظایف بانک مرکزی باشد.برخی از موسسات اعتباری به انواع فعایت‌های غیربانکی و تجاری همچون حمل و نقل، ساختمان سازی و واردات میوه می‌پردازند.
کد خبر: ۸۸۶۶۶۹۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۳
پرداختن برخی موسسات مالی به فعالیت‌های تجاری حمل و نقل، ساختمان سازی و واردات میوه

محمود قصاع مدیر صندوق نواوری و شکوفایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: نظارت بر بانک ها و وضع قوانین و مقررات می تواند به عنوان یکی از وظایف بانک مرکزی باشد.

وی با بیان اینکه سیستم نظارت بر بانک ها زمانی می تواند به صورت موثر و کارآمد فعالیت نماید که مسوولیت‌ها و اهداف واحدهای دیگر در نظارت بانکی کاملا شفاف باشد افزود: ابعاد نظارت بانکی از دیدگاه ثبات مالی نیز بسیار حائز اهمیت است که می تواند ریسک‌های بانک های کشور را کاهش دهد.

وی در ادامه بیان داشت: بسیاری از موسسات مالی پس از مدتی که به شکل  قرض الحسنه فعالیت کردند متوجه رقابت منفی بین موسسات بانکی شده دست و منابع فراوانی را در اختیار گرفتند از اینرو درآمدهای حاصله را در مصارف  دیگر هزینه کردن که می توان به اموراتی همچون عمرانی و  ساختمانی اشاره کرد.

قصاع گفت: افزایش ناگهانی درآمدهای بانکی در موسسات اعتباری منجر شد تا حجم اعتبارات و سرمایه گذاری‌های برنامه ریزی نشده افزایش پیدا کند از اینرو اقتصاد کشورمان را با مسائل و مشکلاتی همچون عدم انضباط مالی و بحرانی ارزی مواجه کند. این در حالی است که تدوین مقررات جامعی که ناظر بر نظام پولی و بانکی کشور باشد اجتناب ناپذیر است.

مدیر صندوق نواوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: برخی از موسسات اعتباری از وابستگان سرمایه گذاری اجرایی در کشورمان هستند که به انواع فعایت‌های غیربانکی و تجاری همچون حمل و نقل، ساختمان سازی و واردات میوه می‌پردازند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار