کارگاه تاجر جوان با موضوع «تجربیات اقتصاد مقاومتی در دنیا» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۶۷۶۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر ،به همت کانون فرهنگی نوآوری اندیشه و با همکاری کانون فرهنگی سلامت و بهداشت روان، کارگاه «تجربیات اقتصاد مقاومتی در دنیا» در سالن کنفرانس دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار شد.

روابط عمومی دانشگاه، آقای دکتر میرجلیلی با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ از طرف رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به بحث پیرامون اقتصاد مقاوم و تاب آور در دنیا پرداخت و گفت: مؤسسه توسعه ماوراء بحار مستقر در لندن از سال ۲۰۱۴ شروع به جمع آوری، دسته بندی و تحلیل آخرین مقالات پژوهشی و کتاب های مرتبط با تاب آوری کرده و با عنوان نشریه فصلی «اسکن تاب آوری» منتشر می کند.

وی افزود : در این نشریه ۶۵ مقاله در سال ۲۰۱۵، ۴۵ مقاله در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵، ۵۸ مقاله در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ و ۵۵ مقاله در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ در زمینه تاب آوری در رشته های مختلف با تأکید بر کشورهای در حال توسعه، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

وی در ادامه یادآور شد: رشد استفاده از اصطلاح «تاب آوری» در مطالب منتشره بین سال های ۱۹۹۷ و ۲۰۱۵ در وب علوم (که شامل بیش از هفت هزار مؤسسه تحقیقاتی و آکادمیک است) ۹ برابر شده است .

دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پایان سخنانش گفت : مؤسسه اف ام گلویان، رتبه بندی کشورها بر حسب شاخص مقاومت و تاب آوری را از سال ۲۰۱۴ منتشر می کند و در سال ۲۰۱۶ از میان ۱۳۰ کشور ، رتبه ایران ۱۲۰ است.

ارسال نظرات