مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خاتم :

ماه رمضان ماه فرصت های خوب و قرانی کردن زندگی هاست

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاتم ماه رمضان را فرصتی برای نورانی کردن دلها و نزدیک شدن به خداوند بی همتا دانست .
کد خبر: ۸۸۶۶۷۷۰
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، حجه الاسلام والمسلمین صادق خوشنام در جمع پرسنل سپاه خاتم با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به تمام مسلمانان جهان بالخصوص رهبر معظم انقلاب ، خانواده شهدا و جانبازان ماه مبارک رمضان را فرصت خوبی برای نورانی کردن دلها ، نزدیک شدن به خداوند بی همتا دانست .

وی در ادامه گفت : ما باید نگاهمان و دیدمان به ماه رمضان طوری باشد که در این ماه با نشاط تر شویم ، نظم زندگیمان بیشتر شود ، سحرخیز و اهل نماز شب شویم ، اهل کمک به فقرا و تهی دستان شویم . خداوند کریم می خواهد با تکلیف روزه داری ما را با گرسنگی فقرا آشنا سازد تا به فکر ایشان باشیم .

ماه رمضان ماه افزایش اخلاص بندگان است ، آقا امیر المومنین علی ابن ابی طالب ( ع ) می فرماید خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید .

در ماه مبارک رمضان باید اخلاص و خلوص نیتمان را افزایش دهیم تا به اوج بندگی و سعادت دنیا و آخرت برسیم . در سخن دیگری آقا امیرالمومنین می فرماید هر عملی که بدون اخلاص انجام گیرد نابود می شود گویا اینکه زحمت بیهوده کشیده ایم و خودمان را اذیت کرده ایم ماه رمضان ماه خدسازی و تهذیب نفس است . خداوند مهربان در قران خودش می فرماید هرکسی نفس خودش را از رذیلت ها و بدی ها پاک کرد و پالایش داد به رستگاری و سعادت رسید و هر کسی نفس خود را به گناه و معصیت آلوده ساخت از سعادت دنیا و اخرت محروم گشت .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : انسان موجودی است که می تواند با تهذیب نفس و اخلاق خوب و دوری از حرام های الهی جانشین خدا بر روی زمین شود و به مقامات عالیه برسد ، اگر انسان خودش را بشناسد خدا را شناخته است و ظرفیت انسان برای رسیدن به سعادت و مقامات عالیه بسیار زیاد است .

ماه مبارک رمضان ماه انس با قران ، تلاوت قران ، فهم و تدبر در قران و عمل به آن است . ماه رمضان فرصت خوبی است که ما زندگیمان را قرانی کنیم یعنی آیاتی را که تلاوت می کنیم در زندگیمان جاری کنیم .

حجه الاسلام والمسلمین خوشنام اظهار داشت : آقا امیرالمومنین ( ع ) می فرماید قران سرچشمه هدایت و سعادت ، معدن علم و معرفت ، چراغی پر فروز و نورافشان است . آن زمانی کشور ما ، شهر ما و زندگی ما به اوج سعادت و موفقیت می رسد که مطالب قران و دستورات قران را در تمام جوانب کار و زندگیمان پیاده کنیم . ما می توانیم به این نقطه برسیم اگر بخواهیم . ماه رمضان ماه انس با دعا و مناجات است از دعا غافل نشویم برای خودمان خانوداه و همه مسلمانان و انسان ها دعا کنیم ، دعا کلید پیروزی است ، دعا سلاح مومن است ، دعا سرنوشت انسان را تغییر می دهد .

صادق خوشنام در بخش پایانی سخنان خود افزود :

همه امورات و کارها به دست خداوند کریم است از او بخواهیم از دعاهای ماه مبارک ، از مفاتیح الجنان غافل نشویم اینها را دست کم نگیریم ، خیلی از مشکلات و بیماری های ما به وسیله دعای خالصانه و با توجه به خدای بخشنده مهربان قابل حل و علاج و شفا است . سعی کنیم همیشه در راس تمام دعاهایمان برای سلامتی و ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) دعا کنیم لذا در حدیث داریم که امام زمان (عج) فرمودند : زیادی برای فرج دعا کنید چرا که فرج و گشایش کار شما هم در همین کار است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار