۵۰۰ نسخه فراخوان دوازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا (ع) در بین اعضای کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.
کد خبر: ۸۸۶۶۸۱۱
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
مسئول دبیرخانه کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: فراخوان اصلی این جشنواره 17 آبان ماه سال گذشته همزمان با سالروز ولادت حضرت امام موسی کاظم (ع) از طریق سایت شمس توس منتشر شد.
حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه این جشنواره در بخش های بین المللی، ملی، استانی و ویژه برگزار می شود افزود: این جشنواره از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س)، بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) و همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.
وی ارادت مندی و شیفتگی، جلوه های معنوی زیارت، شفاعت، درد دل، امیدها و آرزوها و جایگاه نماز در آموزه های اهل بیت (ع)، به ویژه حضرت رضا (ع) و نقش آن در سلامت اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی را  از محورهای این جشنواره اعلام کرد.
حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره هشتم تیرماه امسال است و آثار برگزیده برای شرکت در جشنواره نیز 28 تیر ماه امسال مشخص می شوند.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش ملی در دو رده سنی کودکان و نوجوانان (7-18سال) و بزرگسالان ( 18سال به بالا) برگزار می شود، گفت: انتخاب حدیث از حضرت امام رضا (ع) با موضوع نـمـاز و آسیب های اجتماعی نیز در این بخش مورد توجه است.
حجت الاسلام قاسمی افزود: ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) ،تقدیر از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی، مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
قاسمی، با اشاره به اینکه آثار برگزیده جشنواره دوازدهم در کتابی با عنوان "نجوای دل" چاپ می شوند گفت: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره با مراجعه به سایت mazandaran.farhang.gov.ir و یا mazandaran.shamstoos.ir آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در ساری- میدان امام خمینی(ره) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و یا از طریق پست الکترونیک به آدرس Nameh.imamreza@gmail.com ارسال کنند.
ارسال نظرات