خبرهای داغ:
امام‌جمعه کازرون گفت: باید سعی کنیم عطش کتاب و کتاب‌خوانی را در افراد بوجود بیاوریم.
کد خبر: ۸۸۶۶۸۸۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱
حجت‌الاسلام محمد خرسند در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کازرون که ظهر امروز با هدف بررسی راهکارهای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی با حضور مسؤولان در دفتر امام‌جمعه کازرون برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و دغدغه ایشان در مورد کتاب و کتاب‌خوانی گفت: خود ما در هر مجموعه‌ای که هستیم باید الگو باشیم و از خودمان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی شروع کنیم.

امام‌جمعه کازرون در ادامه تصریح کرد: فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را از خانواده خود شروع کنیم و همچنین با هدیه دادن کتاب این را به بُعد زندگی وارد کنیم و سعی کنیم عطش کتاب و کتاب‌خوانی را در افراد به وجود آوریم.

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه اگر کسی کتاب خوب بنویسید باید از آن حمایت و کتاب خوب ترویج داده شود، اظهار داشت: برای ترویج کتاب‌خوانی، لازم است کتاب‌ها را راحت‌تر در دسترس عموم قرار دهیم.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه ذائقه مردم تغییر کرده، کتاب‌ها هم باید جذاب‌تر، خلاصه و با حالت تلگرافی بوده و با توجه به نیازسنجی مخاطب در دسترس عموم قرار گیرد.

خرسند بابیان اینکه یکی از ظرفیت‌های ما دانشگاه است اظهار داشت: در دانشگاه بحث کتاب و کتاب‌خوانی را جدی‌تر پیگیری کنیم و کتاب‌های غیرتخصصی و عمومی را گسترش دهیم.

وی کانون فرهنگی مساجد و پایگاه‌های مقاومت را داری پتانسیل مناسب برای داشتن یک کتابخانه دانست و افزود: افرادی که کتاب در خانه زیاد دارند و کم استفاده می‌کنند یا کلاً استفاده نمی‌کند و یا کسانی که کتابخانه دارند جایی را مشخص کنیم تا بتوانند کتاب‌های خود را وقف کنند و به واقف گزارش بدهیم که کتاب کجا استفاده خواهد شد.

خطیب جمعه کازرون بر حمایت شورای شهر و مجمع امور صنفی با ارائه معافیت‌ و تخفیف‌ برای کسانی که می‌خواهند کتاب‌فروشی احداث و راه‌اندازی کنند تاکید کرد و افزود: حمایت از برپایی نمایشگاه دائمی کتاب و احیاء کتاب‌فروشی‌ها گامی رو به جلو جهت ترویج کتاب و کتاب‌خوانی است.

جواد صادقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون نیز در این جلسه بابیان اینکه دین، فرهنگ و تمدن ما با کتاب به دنیا معرفی ‌شده است اظهار داشت: باکارهای خوبی که در حوزه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کازرون انجام خواهیم داد این شهر را نامزد پایتخت کتاب کنیم که در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس در ادامه این نشست مسؤولان در خصوص راهکارها و چگونگی ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان کازرون به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها