گام‌هایی استوار برای رفع محرومیت

گروه‌های جهادی خالصانه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به اقشار مختلف آسیب‌پذیر و محروم در کشور تلاش می‌کند.
کد خبر: ۸۸۶۶۸۸۴
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بسیج سازندگی یکی از نهادهایی است در اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی پیشگام است و مهم‌ترین هدف خود را برای محرومیت‌زدایی و تقویت بنیه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در مناطق محروم قرار داده و نقش اثرگذاری را در این حوزه ایفا می‌کند.

اردوی جهادی با هدف کمک به کارآمدی در اجرای پروژه‌ها، رفع محرومیت‌ها، تدوین برنامه‌های بومی و محلی براساس سیاست‌های کلان طرح ریزی شده است.

اردوهایی که هدف‌شان محرومیت‌زدایی و خدمت رسانی است؛ نیروهای جوان و انقلابی حاضر در این اردوها به عنوان یاری‌گران دولت در خدمات رسانی، محرومیت‌زدائی و سازندگی با اولویت در روستاها و نقاط کم برخوردار، اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و کمک به شناسایی و ایجاد زمینه‌های اشتغال تلاش مضاعفی دارند.

حوزه مقاومت بسیج بدر سپاه ناحیه اراک از جمله گروه‌هایی است که در این مدت برای رفع محرومیت‌زدایی تلاش داشته و هر بار جوانان این گروه به تبعیت از سیره شهدا برای رشد و اعتلای نظام اسلامی گام برداشته‌اند.

اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی در عرصه محصولات گلخانه‌ای، پرورش دام سنگین، پرورش ماهی

گروه جهادی شهید «ناصر رحیمی» از جمله گروه‌های جهادی متشکل از جوانان مومن و انقلابی است که اقدام به محرومیت‌زدایی از طریق فعالیت در حوزه عمرانی داشته است.

ساخت سرویس بهداشتی مسجد صاحب‌الزمان روستای «بادرستان» در سال 93، کمک به ساخت آشپزخانه امامزاده محمود روستای «جودان» از توابع شهرستان محلات، ساخت منزل محروم در روستای «کرکان» از توابع ساروق با همکاری هفت گروه جهادی، کمک به ساخت و تکمیل منزل محروم در روستای «نوازن» با همکاری گروه‌های جهادی بسیج مهندسین و گروه جهادی گردان امام حسن مجتبی(ع) در سال گذشته، ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای منزل محرومین در روستای «امان‌آباد» در سال جاری، و همچنین ساخت منزل محروم در روستای «امان‌آباد» در سال جاری از عمده فعالیت‌های این گروه جهادی بوده است.

قدیمی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج روستای «امان‌آباد» با بیان اینکه تعدادی از طرح‌های اقتصادمقاومتی همزمان با روز سوم خرداد مورد بهره‌برداری قرار گرفتند، گفت: 4 گلخانه با متراژهای 1500، 1200،1800 و 1000 متری با حضور جانشین فرمانده سپاه روح‌الله مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

وی یادآور شد: بین 20 تا 30 میلیون تومان بابت این طرح‌ها تسهیلات پرداخت شده است.

قدیمی خاطرنشان کرد: محصولاتی که در این گلخانه‌ها کشت می‌شود صیفی‌جات از جمله خیار است که برای سال اول توجیه اقتصادی بیشتری دارد.

قدیمی به همت گروه جهادی شهید «ناصر رحیمی» برای ساخت خانه محروم گفت: خانه محرومی که در سال جاری در حال ساخت هستیم برای یک خانواده مددجوی کمیته امداد است که خانه وی استحکام لازم را نداشت با اطلاع رسانی که به پایگاه کرد گروه‌های جهادی برای ساخت و مقاوم سازی این خانه تلاش کردند و امید است تا سه هفته اینده تحویل این خانواده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات