رضایی پور با اشاره به بدترین عادت برای گشودن روزه در زمان افطار گفت: نوشیدن آب سرد و دیگر نوشابه‌ها در افطار موجب ضعف هاضمه، یبوست، سوءهاضمه، افزایش عطش، ضعف اعصاب و غیره می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۶۹۱۸
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

نوشیدن آب سرد و نوشابه در افطار موجب عطش و ضعف اعصاب می شوددکتر ناصر رضایی پور متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با توصیه های طب سنتی در ماه مبارک رمضان بیان داشت: یکی از اصول مهم حفظ تندرستی، رعایت عادت‌ها است؛ باید به عادت‌های خوب احترام گذاشت و عادات بد را نیز به تدریج ترک کرد.


وی با بیان این مطلب افزود: بیشتر ما عادت به خوردن سه یا دست‌کم دو وعده غذا در روز داریم که خوردن سحری در جهت رعایت این عادت، لازم است، حتی اگر در حد چند برگ کاهو و سکنجبین نعنایی باشد.

دکتر رضایی پور ضمن توصیه به افرادی که در وعده سحری، کم‌اشتها یا بی‌اشتها هستند خاطر نشان کرد: این افراد باید خوب و به‌وقت و به‌اندازه بخوابند، حتماً نیم تا یک ساعت زودتر بیدار شوند و تدابیر وعده افطار را هم رعایت کنند تا در زمان سحر گرسنه باشند.

متخصص طب سنتی با اشاره به بدترین عادت برای گشودن روزه در زمان افطار گفت: نوشیدن آب سرد و دیگر نوشابه‌ها در افطار موجب ضعف هاضمه، یبوست، سوءهاضمه، افزایش عطش، ضعف اعصاب و غیره می‌شود.

ارسال نظرات