با یاد مرگ آرزوهای دراز کنترل می شود

کارشناس مسایل سیاسی در جلسه اخلاق رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام گفت: با یاد مرگ آرزوهای دراز کنترل می شود.
کد خبر: ۸۸۶۶۹۷۶
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام حمزه رازی پور در جلسه اخلاق ماه مبارک رمضان ویژه نیروهای تیپ44 قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به جایگاه روزه و اهمیت آن گفت: خداوند برای روزه داران پنج امتیاز اعطا کرده است که قبلاً به هیچ امتی نداده است.

حجت الاسلام رازی پور، افزود: اولین امتیاز؛ نظر کردن خداوند به امت روزه دار در شب اول ماه می باشد که توجهی ویژه از جانب خدا می باشد، دوم اسغفار ملائکه شبانه روز برای ایشان، سوم خداوند به فرشتگانش دستور می دهد برای طلب بندگانش خود را آماده کنند، چهارم بوی دهانشان از بوی مشک پاکیزه تر است و پنجم شب آخر ماه(شب عیدفطر) خداوند همه را می آمرزد.

این کارشناس مسایل دینی، در ادامه به نصایح پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به اباذر اشاره کرد و گفت: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم خطاب به ابوذر فرمودند: برای ورود به بهشت شرایطی است که اول از آن شرایط کم کردن آرزو های دور و دراز است.

رازی پور ادامه داد: بلند پروازی باعث می شود که انسان از کارهایش نتیجه نگیرد و با یاد مرگ است که آرزوهای دراز کنترل می شود و به همین خاطر در روایت آمده است که اگر خیلی خوشحال هستی به قبرستان برو و در اوج ناراحتی نیز به قبرستان سر بزن؛ چرا که با مراجعه به قبرستان انسان خود را تکانی داده و با تامل به نتیجه دنیا، صبر و تحمل و همچنین فروتنی نصیب انسان می شود و بنا به فرموده پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، دومین شرط برای ورود به بهشت نزدیک دیدن مرگ به خود می باشد.

وی در ادامه، حیا کردن از خداوند را سومین شرط از شروط ورود به بهشت در حدیث نبوی خواند و افزود: اباذر به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم عرض کرد: ای رسول خدا ما همه از خدا حیا می کنیم، که پیامبر در توضیح صحیح حیا از خداوند فرمودند: منظور از حیا این است که گورها و ویرانه ها را فراموش نکنیم. یعنی مال و سرمایه دنیا باعث فراموشی دنیای باقی نشود و دوم از حیا این است که انسان از شکم و آنچه در آن می ریزد غفلت نکند ((فلینظر الانسان الی طعامه)).

این کارشناس مسایل دینی در ادامه، اظهار کرد: بر اساس روایت از پیامبر گرامی اسلام، سومین نکته از حیا این است که سر و آنچه در آن است از اعضاء داخلی، چشم و گوش و زبان را کنترل کند و از حرام و گناه محافظت نماید و در انتهای حدیث می فرمایند: هر کس کرامت و بزرگی آخرت را بخواهد باید زینت دنیا را ترک نماید، پس آن گاه که چنین شود به مقام دوستی خداوند رسیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار