خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: احداث ساختمان مرکز جامع سرطان در استان آغاز شده است و البته ساخت یک بیمارسرا را هم در برنامه سوم پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۸۸۶۷۰۳۶
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، منوچهر مهرام در دومین مراسم گلریزان مؤسسه مکس (کودکان مبتلا به سرطان) قزوین که امشب در تالار خورشید استان قزوین برگزار شد، اظهارکرد: آمار ابتلا به سرطان در کشور بالاتر از حد انتظار بوده که این وضعیت نشان‌دهنده آن است که با جدیت و گام متفاوتی به جلو حرکت کرده و نسبت به درمان سرطان‌ها اقدام کنیم.

وی افزود: در حال حاضر امکانات درمانی مناسب برای شیمی درمانی مبتلایان به بیماری‌های سرطانی در استان قزوین فراهم شده است اما امکان درمان رادیوتراپی وجود ندارد که وجود چنین شرایط موجب می‌شود تا بیماران مبتلا مجبور شوند در شرایط سخت مسیرهایی را برای درمان به صورت روزانه تردد کنند؛ تلاش داریم تمام امکانات این بیماران را فراهم سازیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: ساخت ساختمان مرکز جامع سرطان در استان آغاز شده است و البته ساخت یک بیمارسرا را هم در برنامه سوم توسعه پیش‌بینی کرده و منابع مالی مورد نیاز برای ساخت این بناها با کمک خیران و منابع دولتی و دانشگاه علوم پزشکی فراهم شده است.

مهرام ضمن بیان اقدام در خصوص خرید دو دستگاه رادیوتراپی گفت: در درمان سرطان‌ها، باید تشکل‌های مردمی شکل بگیرد که در استان قزوین اقداماتی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های سرطان قابل درمان بوده و یک سوم آن‌ها اگر زود تشخیص داده شود، قابل درمان است، تصریح کرد: با اقدام به موقع می‌توانیم میزان عوارض، مرگ را در قالب اقدامات از طریق مراکز پیشگیرانه تغییر دهیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: این دانشگاه و بخش دولتی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه‌های سلامت به ویژه درمان سرطان بدون حمایت تشکل‌های مردمی موفق باشد و در تمام استان‌ها، عملکردها در نتیجه همکاری بخش دولتی و مردمی مناسب و نتیجه‌بخش بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها