مدیر بازرگانی یک شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی گفت: علی رغم اینکه فیلترهای هوا یک کالای الزامی برای صنعت بیمارستانی به شمار می‌آید و عفونت بعد از جراحی را کاهش می‌دهد اما جزو اولویت‌ها تعریف نشده است.
کد خبر: ۸۸۶۷۰۳۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، امیرحسین منتظمی، مدیر بازرگانی یک شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی با گلایه از ورود شرکت‌های خارجی برای واردات فیلترهای بیمارستانی و عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی بیان داشت: علی رغم اینکه شرکت‌های تجهیزات پزشکی داخلی در کشور اشتغال‌زایی کرده و محصولات مورد نیاز را تأمین می‌کنند شاهد حضور محصولات شرکت‌های خارجی با کیفیت پائین و فاقد استاندارد در بازار داخل هستیم.

 

این کارشناس روانشناسی بالینی با بیان اینکه ما شاهد فقدان نظارت در بیمارستان‌ها هستیم تصریح کرد: نبود نظارت در مراکز درمانی بازی با جان و سلامت بیمار است فیلترهای هوا یک کالای الزامی برای صنعت بیمارستانی به شمار می‌آید در حالیکه جزو اولیت‌ها تعریف نشده است.

 

منتظمی بیان کرد: امروزه در جهان و در صنعت داروسازی و بیمارستانی فیلترهای هوا وسیله‌ی مهمی است که برای سیستم تهویه اتاق‌های عمل و جراحی و حین جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد و عفونت بعد از جراحی را کاهش می‌دهد و جزو نیازهای اولیه اتاق عمل تعریف شده است.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از فیلترهای هوا در کشور مورد توجه مدیران بیمارستان نیست، گفت: بار مالی زیاد این محصول از سویی و نبود شناخت کافی از آن باعث شده است مسئولان این دستگاه را جزو ملزومات اصلی در فضای هواسازها ندانند.

 

افزایش عفونت‌های بعد از جراحی نشان‌دهنده فقدان کنترل در اتاق عمل است

این مدیر بازرگانی شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی متذکر شد: عفونت‌های بعد از جراحی حتی در بیمارستان‌های خوب کشور نشان دهنده آن است که شرایط کنترلی در اتاق عمل بسیار پایین است که باعث شده لطمه نهایی به بیمار وارد شود.

 

منتظمی به ضعف فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: مردم باید بدانند فیلترهای هوا جزو نیازهای اولیه در بیمارستان و برای ارتقاء سلامتی آنها لازم است و زمانی که به بیمارستانی مراجعه می‌کنند این موضوع را همچون نظافت و پرسنل بیمارستان کنترل کنند.


ارسال نظرات