حسین قربانی گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مرکز قرآن و عترت برنامه های مختلفی به مناسبت این ماه پیشبینی کرده است که برخی از آنها از ابتدای ماه در حال اجراست.
کد خبر: ۸۸۶۷۰۹۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حسین قربانی مدیر مرکز قرآن و عترت اشتهارد گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مرکز قرآن و عترت برنامه های مختلفی به مناسبت این ماه پیشبینی کرده است که برخی از آنها از ابتدای ماه در حال اجراست.

اجرای برنامه های متنوع در جهت نشر مفاهیم و مضامین بلند قرآنی

وی در ادامه افزود: مراسم جزءخوانی قرآن کریم درسه نقطه از شهرستان بصورت روزانه باحضور قاریان وحافظان خوش صوت و بومی شهرستان در حال برگزاری است که درکنار این قاریان از تعدادی نونهالِ حافظ بالای ۵ جزء و تعدادی از پیشکسوتان قرآنی شهرستان جهت قرائت استفاده می شود.

قربانی در ادامه توضیح داد: در این محافل، مکانی مجزّا تحت عنوان کبوترانه برای آموزش قرآن همراه با قصه گویی و برنامه های دیگر برای خردسالان زیر ۷سال پیش بینی شده است و همچنین در ابتدای مراسم قبل از آغاز تلاوت قاریان، مفاهیم قرآنی و عترتی توسط اساتید دعوت شده بیان خواهدشد و در پایان مراسم هر روز هدیه ای به قید قرعه به قصد تبرّک وتیمّمِ این برنامه ی قرآنی به حاضرین اهداء می گردد.

وی در خصوص مکان هایی که مراسم جزء خوانی در حال برگزاری است، گفت: مسجد جامع واقع در محله قاضیان، مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) در روستای ایپک و مسجد امام جواد (ع) در شهرک مسکن مهر، ۳ محفلی است که در آن مراسم جزءخوانی برگزار می شود.

مدیر مرکز قرآن و عترت اشتهارد ادامه داد: برگزاری مسابقات پیامکی از طریق فضای مجازی و با استفاده از کانال تلگرامی این مرکز با هدایای نفیس با موضوعات قرآن ، نهج البلاغه ، اخلاقی و مهدوی درطی چهار جمعه در ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقه بزرگ عطر یاس ۳ با محوریت حفظ سوره های واقعه وملک، برگزاری محفل انس باقرآن باهدف تجلیل از صاحبان صداهای ماندگار قرآنی و با حضور چهره های شاخص قرآنی کشور برگزاری جشن برای روزه اولی و اعزام تعدادی از علاقمندان به نمایشگاه قرآن از دیگر برنامه های این مرکز در این ماه عزیز می باشد.

وی در پایان گفت: این برنامه ها در ماه نزول قرآن در شهرستان قرآنی اشتهارد اجرا خواهد شد تا بوی قرآن و عترت مشام جان همشهریان را نوازش دهد لذا برنامه ها با مشورت شورای قرآنی این مرکز به شکلی طراحی شده که برای حضور نونهالان ، نوجوانان و جوانان کِشش و جاذبه داشته باشد و بتوانیم مفاهیم و مضامین بلند قرآنی را در دل و جان این جامعه نشر دهیم.

منبع: تات خبر
ارسال نظرات