علیرضا رحیمی گفت: 43 راهکار در سند تحول بنیادین مربوط به ظرفیت همکاری حوزه و آموزش و پرورش وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۶۷۱۸۳
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علیرضا رحیمی  معاون پژوهشی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش کشور روز چهارشنبه در نشست ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پروش استان البرز، افزود: اساس و پایه آموزش و پرورش ایران بر اساس مکاتب و آموزه های تجربی می باشد، از این رو از 137 راهکار ارائه شده در سند تحول بنیادین، 43 راهکار آن مربوط به ظرفیت همکاری حوزه و آموزش و پرورش است.

استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه برای تحقق اهداف آموزش و پرورش/یک طلبه خردمند می تواند در یک مدرسه انقلاب ایجاد کند

وی اظهار کرد: بایداز ظرفیت های عظیم حوزه های علمیه برای تحقق اهداف آموزش و پرورش بهره برداری شود.

وی بیان کرد: رسالت کمیته همکاری ها این است که از ظرفیت های عظیم حوزه های علمیه برای تحقق اهداف آموزش و پرورش بهره برداری شود.

وی یادآور شد: بعد از سال ها که از فعالیت کمیته همکاری ها می گذرد ساختار سازمانی منسجم و منظمی برای آن تعریف شده که وزیر ، معاونین وزارت آموزش و پرورش، رییس حوزه های علمیه سراسر کشور و معاونین حوزه عضو این ستاد هستند.

رحیمی تصریح کرد: مسئولیت دبیرخانه با حجت الاسلام سید مجتبی ملکی می باشد و امروز این کمیته دارای برنامه ای مدون است که در ستاد مورد بررسی قرار گرفته و براساس تفاهم نامه ای با استان ها اجرایی می شود.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های کمیته همکاری حوزه و آموزش وپرورش البرز و به ویژه همراهی و همدلی آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در این استان افزود: البرز بر اساس گزارش های ارائه شده عملکرد خوبی داشته و در بعضی از بخش ها از برنامه های هم جلوتراست.

معاون پژوهشی کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: باید برای برطرف کردن نیازهای فرهنگی جامعه نیازسنجی کرد و فرایند جذب حوزه باید با دقت کافی صورت پذیرد و روحانیون باید دوره های تخصصی را طی کنند و با آمادگی کامل در مدارس حاضر شوند.

رحیمی بیان کرد: باید به دانشگاه فرهنگیان و معلمینی که مشغول تحصیل هستند و همچنین مسائل تربیتی توجه خاصی شود.

وی اضافه کرد: باید به بحث توانمند سازی مدیران ،مربیان و معلمان مدارس توجه خاص و ویژه صورت پذیرد.

رحیمی با اشاره به اینکه ظرفیت حوزه با نیازهای آموزش و پرورش تطبیق ندارد تصریح کرد: یک طلبه خردمند می تواند در یک مدرسه انقلاب ایجاد کند.

وی یکی از مطالبات آموزش و پرورش از حوزه را آماده کردن روحانیون برای حضور در مدارس ذکر کرد و افزود: ما نیاز به نیروی خبره آشنا به مبانی دینی ، مذهبی و مسائل روز در مدارس داریم .

البرز 440 هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات