مشاور سازمان اوقاف کشور در گفتگو با«بسیج»:

بنا ندارند تا جلوی قاچاق، رانت و واردات را بگیرند

آبنیکی گفت: بعضی از مکانیزم هایی که می توانست جلوی قاچاق را بگیرد از اولویت دولت افتاد. این مکانیزم ها می توانست کمکی باشد برای تولیدکنندگان داخل تا بتوانند خود را در رقابت با رقبای اروپایی و چینی قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۶۷۲۶۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۶

حسین آبنیکی مشاور سازمان اوقاف کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره آمارهای متناقض مجلس و دولت در خصوص قاچاق کالا که اتفاقا اختلاف نجومی دارد، گفت: مصداق آمار های غیر شفاف منتشر شده از جانب دولت نسبت به نهاد های معتبر دیگر مثل مجلس، تفکراتی جز عدم اعتقاد دولت به فضای داخلی و ملی نیست. اعتقاد دولت و اعتکایی که می کند به خارج از کشور خصوصا اروپاییان است.

وی افزود: بعضی از مکانیزم هایی که می توانست جلوی قاچاق را بگیرد از اولویت دولت افتاد. این مکانیزم ها می توانست کمکی باشد برای تولیدکنندگان داخل تا بتوانند خود را در رقابت با رقبای اروپایی و چینی قرار دهند.

مشاور سازمان اوقاف کشور عنوان کرد: یکی از این مکانیزم هایی که قدرت تولیدکنندگان را در امر تولید بالا می برد دادن نوعی یارانه ای بود که اتفاقا در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه توسعه ششم آمده است.

آبنیکی تصریح کرد: وقتی در زمینه واردات کالاهایی که ایران توانایی تولید آن را دارد، دولت آن را وارد عمل می شود، چه برداشتی می توان کرد؟ به نظر من دولت بنایی بر این ندارد تا جلوی قاچاق، رانت و واردات بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار