کاهش ساعات درس دینی و قرآن در مدارس/ زمانی محدود برای پاسخ به سؤالات مذهبی

کاهش ساعات درس دینی و قرآن در مدارس و اولویت قرار دادن سایر دروس، آرامش حقیقی از فرزندان‌مان دریغ می‌شود و دود این ناآرامی تنها آینده کشور را سیاه می‌کند.
کد خبر: ۸۸۶۷۲۷۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، اسلام دینی است سراسر زیبایی، دینی که انسان را تا انسانیت پرواز می‌دهد و برای پریدنش، بال‌هایی از جنس نورانیت را به او هدیه می‌دهد.

دین اسلام، لبخند زیبای خداوند را به رخ جهانیان می‌کشاند، دینی سراسر عشق که معبودش بنده‌اش را در آغوش پُر از آرامشش جای می‌دهد و رنگی آسمانی به دل‌های بندگانش می‌بخشد.

دنیای ما با تمام زیبایی‌هایش تنها یک دنیای فانی است، مسیری برای رشد من و تو، برای رسیدن به همان رضای خداوندی که برترین نعمت است برای بندگان.

حس پرواز را باید از کودکی و نوجوانی آموخت، پریدن برای رسیدن به حقیقت محض را باید در کودکان نهادینه کرد.

کودکان و نوجوانان در مدارس با آموزش درست دروس قرآنی، مسیر صحیح زندگی را می‌آموزند و استوار برای حرکت در راه سبز بندگی، گام برمی‌دارند.

کتب درسی قرآنی نیز برای نزدیکی به این هدف است. دغدغه مسؤولان نیز باید پرورش فکری دانش‌آموزان سرزمین‌مان باشد تا آینده‌ای نورانی را برای کشور رقم بزنند.

دغدغه‌ای که به جای تدبیر درست برای جای دادن دروس قرآن و دینی در بین سایر کتب، برای دروس دیگر اولویت قائل شدند و با حذف ساعات درسی دروس قرآنی، زمان بیشتری را به کتب دیگر اختصاص دادند.

علاوه بر کاهش ساعات درسی قرآن و دینی، حذف بیشتر آیات قرآن از دروس دینی دبیرستان، ابتکاری دیگر بود.

تقلیل ساعت درس دینی، حذف آیات قرآنی و عدم تدبّر در آنها، تنها نتیجه‌اش خاموش کردن چراغ راهی است که باید برای درست زندگی کردن کودکان و نوجوانان‌مان برافروخته شود.

تمام دروس دارای اهمیت است، اما درس درست زندگی کردن و چگونه بال گشودن در اولویت قرار دارد.

دبیر دین و زندگی یکی از دبیرستان‌های شهرستان قائم‌شهر در گفت‌وگو با فارس گفت: در ذهن نوجوانان ما سؤالات متعددی وجود دارد، سؤالاتی مذهبی از خلقت و آینده بشر، اما زمان محدود، مانع از پاسخ‌گویی درست به این سؤالات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان ما امروزه بیشتر از هر زمان دیگری به حضور قرآن در زندگی‌شان نیازمندند، گفت: دانش‌آموزان به‌دنبال آرامش می‌گردند و در کلاس همواره از به‌دست آوردن آرامش حقیقی صحبت می‌کنند، از طرفی بسیاری از آن‌ها از اسلام شناخت درستی ندارند که این موضوع خود سبب دوری آن‌ها از اسلام حقیقی می‌شود.

یکی از دانش‌آموزان پایه دهم متوسطه در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: دانش‌آموزان در ساعات درس دینی، سؤالات متعددی از دبیران می‌پرسند که بسیاری به دلیل کمی وقت، بی‌پاسخ می‌ماند.

مسؤولان با تدبیر درست، آینده کشور را رقم می‌زنند و چرخ‌های حرکت به سمت شکوفایی را به دست جوانانی با بصیرت، واگذار می‌کنند.

به جای حذف آیات قرآنی که خواندنش تنها مایه آرامش دل‌هاست، کافی است که از مهربانی‌های پروردگار جهانیان بیشتر سخن بگوییم، خداوندی که با غفلت مسؤولان و بی‌تدبیری مدیران، بخشش و رحمتش در ذهن‌ها کم‌رنگ شده‌ است.

توجه بیش از حد به سایر دروس و غفلت از درس دینی و قرآن، دودش تنها به چشم آینده کشور می‌رود، آینده‌ای که آرامش کودکان و نوجوانان‌مان، آن را می‌سازد.

آینده‌ای که با دوری از آیات قرآنی، تنها اسلام حقیقی را به فراموشی می‌سپارد و آرامش حقیقی دلهایمان، جای خود را به آشوب می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات