جلوه کتابت قرآن در نمایشگاه قرآنی مرکز مازندران

ترجمه سوره مبارکه ملک به زبان لاتین و تبدیل خط تحریری به خط شکسته لاتین یکی دیگر از اقدامات انجام شده توسط ناشران و مدرسان خوشنویسی در این نمایشگاه قران در ساری بوده که در نهایت به کتابی تبدیل شده و در این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته شده است.
کد خبر: ۸۸۶۷۲۸۹
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نمایشگاه قرآن و عترت روز یک‌شنبه هفت خرداد ماه مصادف با دومین روز از ماه مبارک رمضان در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری گشایش یافت.

این نمایشگاه تا 14 خرداد برپا است و میزبان حضور گسترده افراد خواهد بود.

ترجمه سوره مبارکه ملک به زبان لاتین و تبدیل خط تحریری به خط شکسته لاتین یکی دیگر از اقدامات انجام شده توسط ناشران و مدرسان خوشنویسی در این نمایشگاه بوده که در نهایت به کتابی تبدیل شده و در این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته شده است.

علیرضا اکرمی استاد خوشنویسی که برای نخستین‌بار در کشور به قرآن را به زبان لاتین کتابت کرده که اثر تبدیل و ترجمه سوره مبارکه ملک را به حروف لاتین در نمایشگاه قرآن و عترت به نمایش گذاشت.

این استاد خوشنویسی در این‌باره در گفت‌گو با فارس، اظهار کرد: در این نمایشگاه با همکاری شاگردانش به کتابت سوره‌ای از قرآن کریم مشغول بوده و همچنین توانسته زیارت حضرت فاطمه الزهرا(س) و زیارت صاحب‌الزمان به صورت خط نستعلیق در آورد و به‌مناسبت هفته قرآن در ماه مبارک رمضان در نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت حاصل تلاش خود و همکاران را به صورت کتابی ضخیم و بزرگ به نمایش بگذارد.

علیرضا اکرمی بیان کرد: کتاب سوره مبارکه ملک که با خط لاتین شکسته توسط خوشنویسان ماهر نوشته شده قرار است علاوه بر موزه‌های داخل کشور به موزه‌های سایر کشورها از جمله فرانسه هدیه شود و در معرض دید مشتاقان قرآن و عترت قرار گیرد.

 جشنواره کتابت وحی با همراهی ناشران مختلف، نشست علمی و فرهنگی، محفل انس با قرآن کریم، همایش شعر رمضان، ویژه برنامه‌های مؤسسات قرآنی زیرپوشش به همراه غرفه نقاشی کودکان، نمایش خیابانی با موضوع قرآن و عترت، پاسخ به شبهات دینی و غرفه عفاف و حجاب همگی از برنامه‌های در حال اجرا در نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت به شمار می‌رود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها