هدف آموزش پرورش در سند 2030 تحول بنیادین است/ هدایت تحصیلی 39 هزار و 900 دانش‌آموز در مازندران

قاسمی با اشاره به اینکه ایران عضو کنوانسیون‌های محلی و منطقه‌ای مختلف است، افزود: برخی اسناد فراملی در ذیل سند تحول بنیادین تعریف می‌شود چون عضو برخی کنوانسیون‌ها هستیم هر بیانیه‌ای در صورتی محقق می‌شود که در ذیل سند تحول بنیادین باشد.
کد خبر: ۸۸۶۷۳۳۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدعلی قاسمی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت پاسداشت هفته معلم برگزار شد، خرداد را ماه حماسه و سرنوشت‌ساز جمهوری اسلامی در کشور دانست.

وی با اشاره به اینکه در  15 خرداد سال 42 با بازداشت امام راحل کلید شکل‌گیری انقلاب اسلامی در کشور زده است، اظهار کرد: حماسه آزادسازی خرمشهر، حماسه دوم خرداد سال 76 و حماسه 29 اردیبهشت ماه امسال برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، نظام تعلیم و تربیت را اساس توسعه هر جامعه دانست و ادامه داد: توسعه اقتصادی و فرهنگی بدون تربیت نیروی انسانی اتفاق نمی‌افتد.

این مسؤول با اعلام اینکه از ابتدای خردادماه جاری ثبت‌نام پایه اول ابتدایی شروع شده است، گفت: هر لازم‌التعلیمی که برای بار نخست به مدرسه وارد می‌شود باید مسیر سنجش را در پایگاه‌هایی که در نظر گرفته شد بگذراند.

قاسمی ثبت‌نام میان پایه دانش‌آموزان را بر عهده مدیران مدارس دانست و افزود: در انجام ثبت‌نام دانش‌آموزان سیاست آموزش و پرورش با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی باید اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اجرای عدالت آموزشی را مد نظر قرار داده است، اضافه کرد: مدارس روستایی و حاشیه شهر نباید با کاهش دانش‌آموز مواجه باشد برای رفع این مشکل با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی دانش‌آموز از بار جمعیت مدارس داخل شهر و خاص کم کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه اگر مدیر مدرسه‌ای موقعیت مسکونی و جغرافیایی مدرسه را برای ثبت‌نام دانش‌آموز در نظر نگیرد تخلف محسوب می‌شود، تصریح کرد: هدف ما ایجاد ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس با آرامش است برای این منظور واحدهای نظارتی نیز در مدارس مستقر شدند تا حقوق دانش‌آموزان رعایت شود.

این مسؤول بحث هدایت تحصیلی را یکی از دغدغه‌های دانش‌آموزان و خانواده‌ها درپایه اول متوسطه دانست و اضافه کرد: هدایت تحصیلی به طور مستقیم با اشتغال و توسعه جامعه آینده مرتبط است باید نگاه واقع‌بینانه به این مسئله داشته باشیم.

قاسمی با اعلام اینکه امسال 39 هزار و 941 نفر از دانش‌آموزان مازندران هدایت تحصیلی می‌شوند، گفت: برای هدایت تحصیلی سیاست آموزش و پرورش ملاک تنها معدل کل دانش‌آموز نیست بلکه معدل درس لحاظ می‌شود.

وی افزود: برای هر رشته تحصیلی دروس پایه‌ای تعریف شد اگر دانش‌آموز به حداقل نمره تعریف شده نرسد به رشته مورد نظر هدایت نمی‌شود که در این راستا 35 نمره منوط به فعالیت علمی و 65 نمره منوط به عملکرد مشاوره‌ای است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه فرایند هدایت تحصیلی امسال هم استمرار دارد اما با دغدغه کمتری مواجه است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموز متناسب با علاقه، لیاقت، عملکرد و نیاز جامعه به رشته تحصیلی هدایت می‌شود.

این مسؤول موضوع سند 2030 را از مباحث ملی و وزارتخانه‌ای دانست و گفت: هدف تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.

قاسمی با اشاره به اینکه ایران عضو کنوانسیون‌های محلی و منطقه‌ای مختلف است، افزود: برخی اسناد فراملی در ذیل سند تحول بنیادین تعریف می‌شود چون عضو برخی کنوانسیون‌ها هستیم هر بیانیه‌ای در صورتی محقق می‌شود که در ذیل سند تحول بنیادین باشد.

وی با تاکید براینکه فانی وزیر آموزش و پرورش وقت تاکید کردند هر سند فراملی بنا به فرهنگ هر جامعه اجرا می‌شود، اظهار کرد: هر سندی موقعی قابلیت اجرا دارد که متناسب با سند تحول بنیادین باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: آموزش و پرورش عضو کارگروه اوقات فراغت استان است و با توجه به اینکه این موضوع از سوی استانداری و اداره کل امور اجتماعی پیگیری می‌شود ما در سه حوزه پرورشی، تربیت بدنی و سازمان دانش‌آموزی در کنار سایر دستگاه‌ها فعالیت می‌کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار