مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان در جمع خبرنگاران :
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: سال گذشته حدود ۵۰۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان در سامانه کارورزی ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۸۸۶۷۳۶۵
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، رحمان قلاوند در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پیش نویس تشکیل شورای توسعه مهارت استان تهیه شده است که در صورت تایید تفاهم نامه ای بین استانداری لرستان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منعقد خواهد شد تا براساس آنچه که در این پیش نویس تدوین شده است برنامه های آموزش مهارتی استان هدایت و نظارت شود.

وی افزود: بر این اساس شورای توسعه مهارت استان تشکیل و دستگاه های ذی ربط در حوزه آموزش و اشتغال استان، به عنوان اعضای این شورا تعیین خواهند شد و دبیری شورا به عهده اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان با اشاره به اینکه در پایان سال ۱۳۹۵ طرح آموزش در محیط واقعی کسب و کار از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای تقدیم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد و پس از تایید این طرح در شورای عالی اشتغال مورد تصویب قرار گرفت که در اردیبهشت ماه سال جاری برای اجرا ابلاغ شده است، عنوان کرد: بر این اساس برنامه ریزی های لازم انجام خواهد گرفت تا افرادی که تمایل دارند در بنگاه های فعال اقتصادی به فراگیری مهارتهای مورد نیاز خود بپردازند و با حضور آنان در محیط واقعی کسب و کار بتوانیم آموزش های بهتری را به آنان ارائه دهیم.

قلاوند در رابطه با طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: در سال گذشته نیز ثبت نام حدود ۵۰۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سامانه کارورزی انجام و تعدادی از آنها نیز بر اساس اعتباری که برای طرح درنظر گرفته شده بود، برای انجام کارورزی به بنگاه های اقتصادی معرفی شده اند.

انتهای خبر/z

ارسال نظرات