خبرهای داغ:
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: قرآن هم کتاب تشریعی و هم کتاب تکوینی است و انسان از یافتن یک نقطه ضعف در این کتاب آسمانی ناامید می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۷۳۷۴
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
قرآن عیب و نقصانی ندارد/ انسان از یافتن یک نقطه ضعف در این کتاب ناامید می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مجتمع عالی فقه برگزار شد، با اشاره به جهان آفرینش اظهار کرد: در این جهان نقصان و شکافی نمی‌بینیم، بسیاری از مادی گرایان به دنبال نقطه‌ ضعف در جهان گشتند، اما در این راه موفق نشدند.

وی ادامه داد: هر چقدر که در کتاب‌های تکوینی و تشریعی بگردیم، در این کتاب‌ها نقطه ضعفی پیدا نمی‌کنیم، قرآن هم کتاب تشریعی و هم کتاب تکوینی است و انسان از یافتن یک نقطه ضعف در این کتاب آسمانی ناامید می‌شود.  

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: بسیاری از آیات قرآن در خصوص خانواده است، در حالی که در عربستان دوران جاهلیت ارزشی برای خانواده قائل نبودند و این نشان می‌دهد که آیات قرآن از خداوند است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به قرآن اظهار کرد: این کتاب، کتاب خدا است، 14 قرن است که بشر روی قرآن کار می‌کند، اما هنوز جای کار روی این کتاب آسمانی است و هیچ نقصی در قرآن وجود ندارد.

وی ادامه داد: لغت شهاب به معنی هر چیز نورانی است و به ستاره هم شهاب می‌گویند، شهابی که در نظر ما است، همان شهاب سنگ است، اما شهاب در قرآن هر چیز نورانی است که حرارت دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: کسانی که به آیات قرآن ایراد می‌گیرند، اهل تحقیق نیستند و معنای شهاب در زبان امروز ما و کتاب قرآن با یکدیگر تفاوت دارد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اعتقاد کافران اظهار کرد: آن‌ها خالقیت خدا را قبول داشتند، اما کافران ربوبیت خداوند را انکار می‌کردند، بت پرستان عزت را از بت‌ها می‌خواستند.

وی ادامه داد: اگر مومن باشیم، باید شب و روز در مورد آثار جهنم فکر کنیم، برخی از آیات قرآن زمانی که بر اهل معرفت خوانده می‌شود، روی آن‌ها اثر می‌گذارد، جهنم به صورت یک انسان خشمناکی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در وصف جهنم آمده است که یک صدای وحشتناکی از آن بلند می‌شود، چشم انسان اگر به جهنم بیفتد، دریایی از آتش را می‌بیند، افراد گروه گروه به جهنم برده می‌شوند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ویژگی‌های جهنم اظهار کرد: جهنم همچون دیگ می‌جوشد، برای کافران در آنجا احترامی وجود ندارد، نگهبانان جهنم از کافران می‌پرسند که آیا پیامبری برای شما نیامد، جهنمیان پاسخ می‌دهد که پیامبران آمدند، ولی ما آن‌ها را تکذیب کردیم.

وی ادامه داد: هر جمعیتی در جهنم با پیشوای خودشان وارد آتش می‌شوند، به عنوان مثال فرعون جلو می‌افتد و جمعیتی پشت سر او وارد جهنم می‌شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انسان هر متنی که بنویسد، پس از بازگشت دوباره به آن متن به این نتیجه می‌رسد که کاش این مطلب را نمی‌نوشتم یا اینکه ای کاش مطلب دیگری را به آن اضافه می‌کردم و این مساله به دلیل نقصان انسان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان با مطالعه و مشاهده جهان آفرینش با تمام ابزارهایی که ساخته شده است، چیزی جز یک نظام منسجم و منظم را نمی‌بیند، قرآن مسلمانان را مامور به مشاهده و مطالعه دقیق در آسمان و زمین کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها