فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرندیه تاکید کرد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرندیه گفت: انسان خو گرفته با روزمرگی، در یک اردوی معنوی یک ماهه، رهایی از بند تن و زنگارزدایی از دل را با هم تجربه می‌کند.
کد خبر: ۸۸۶۷۴۳۶
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

سرگرد پاسدار محمد مهجوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرندیه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان گفت:برنامه‌های اسلام، برای رسیدن انسان به خوشبختی و سعادت جاودانه تدوین شده است؛ سعادتی که گستره‌ای به پهنای دنیا و آخرت دارد.

وی افزود: روزه عبادتی است که در نیل بشر به سوی کمال و تعالی نقش بسزایی دارد.با بررسی آیات روشن قرآن در می‌یابیم که روزه، برای رستگاری انسان و رهایی او از قید تن و توجه او به افق‌های تعالی واجب گردیده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرندیه تصریح کرد: انسان خو گرفته با روزمرگی، در یک اردوی معنوی یک ماهه، رهایی از بند تن و زنگارزدایی از دل را با هم تجربه می‌کند، غلبه بر خواهش‌های دل را تمرین و لذت آسمانی شدن را می‌چشد.

سرگرد پاسدار مهجوریبا اشاره به آیه 183 سوره مبارکه بقره، امید به پرهیزکار شدن انسان در قفس تن را، راز وجوب روزه دانست و گفت: نکته روان و زیبایی که در این آیه به چشم می‌خورد، لطافت بیان آن به دلیل دشواری روزه است؛ خداوند از طرفی با خطاب «یا ایها الذین امنوا» و از دیگر سو با توجه دادن به این که روزه اختصاص به شما ندارد بلکه بر پیشینیان نیز لازم بوده است، مسلمانان را آماده انجام آن ساخته است.

وی افزود: رهاورد چنین برنامه ویژه‌ای تابش نور الهی بر دل‌ها و باز شدن درب روشن آشنایی و انس با خدای خوبی‌ها است و انسان به بهانه روزه، بستر پرآرامش خویش را رها می‌کند، از غذا و نوشیدنی‌ها در طول روز خودداری می کند، تمام وجود خود را برای انجام یک روزه کامل و مورد رضایت حضرت حق، از بدی‌ها باز می‌دارد و هر لحظه به یاد او و در اندیشه خشنودسازی او است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرندیه تصریح کرد: روزه‌دار در ماه رمضان، مهمان ویژه خداست و بر خوان پر از نعمت او بهترین لحظه‌های معنوی را تجربه می‌کند. آنچنان که امام باقر(ع) فرمود«شهر رمضان، شهر اله و الصائمون فیه اضیاف الله و اهل کرامته»؛ روزه‌داران در این ماه فرصتی برای حضور هرچه بیشتر بر سفره احسان الهی می یابند ،فرصتی که به منظور انس او با پروردگار تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات