مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت:جنگ های قرآنی ویژه برنامه حفظ،ترتیل ،درک مفاهیم ویژه پاسداران ووظیفه در سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان اجرا می شود .
کد خبر: ۸۸۶۷۵۱۳
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان با اشاره به این مطلب که ماه رمضان ماه رحمت و مغفرت است،گفت: فضائلی در این ماه وجود دارد که این ماه را از دیگر ماه‌های سال متمایز کرده است ،این ماه فرصت آشتی با خدا است؛ ماه ازدیاد تقوا و ماه تقویت اراده است و مردم می توانند در این ماه عزیز اراده خود را تقویت کنند
وی با تاکید بر این مطلب که این ماه فرصت نظم و برنامه ریزی است افزود:درماه صیام دست شیطان بسته است،اگرنور خدا در زندگی فردی کم رنگ شود؛ شیطان ایمانش را سرقت می کند و شیطان همراهش می شود. لذا تا هنگامی که نور خدا قوی است، او نمی تواند بیاید. در ماه رمضان نور خدا قوی است. در همه خانه ها قرآن تلاوت می شود و زبان ها مشغول ذکر خداست.
وی گفت:مسلمانان باید از فضیلت‌ها و فرصت‌های این ماه در راستای افزایش معنویت و خودسازی درون و نزدیک شدن بیشتر به خداوند بهترین استفاده و بهره را ببرند.
حجت‌الاسلام علی نقی طهرانی‌زاده با اشاره به این مطلب که نبی مکرم اسلام می فرمایند برای شخص روزه دارخداوند پنج پاداشت در نظر گرفته است که نظر لطف خداوند شامل بنده اش می شود،تمام شبانه روز ماه رمضان ملائکه برای روزه دار طلب مغفرت می کنند و می گویند: خدایا او را بیامرز.، خداوند در اول ماه رمضان به بهشت فرمان می دهد: خودت را برای بنده من زینت کن ،وقتی ماه تمام شود و بنده از این ماه عبور کند، آخرین شب ماه رمضان، خداوند همه گناهانش را می آمرزد. کسی بلند شد و گفت: آیا منظورتان شب قدر است؟ فرمود: نه، شب عید؛ چون مزد کار را آخرش می دهند،بوی دهان آنها که به ظاهر بوی خوشی نیست نزد خدا مانند مشک و عنبر است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: شب‌های این ماه بر شب‌های ماه‌های دیگر، شاه آتش بر ساعت دیگر روزهایی بر روزهای دیگر برتری دارد و نفس کشیدن در این ماه وخواب شما در روزهای رمضان عبادت است.

وی تصریح کرد: مسلمانان باید از فضیلت‌ها و فرصت‌های این ماه در راستای افزایش معنویت و خودسازی درون و نزدیک شدن بیشتر به خداوند بهترین استفاده  و بهره را ببرند.

وی با اشاره به اینکه در این ماه شیاطین در قل و زنجیر هستند و درهای آسمان باز است و باید انسان‌ها تلاش کنند از رحمت و مغفرت خداوند در این ماه استفاده ببرند، خداوند تمام زمینه ها را در ماه رمضان فراهم کرده تا به سوی او بروند و باید توبه استغفار کنند.

طهرانی‌زاده با اشاره به اینکه در تلاوت قرآن کریم ثواب بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فیلترهای ماه مبارک رمضان بعد از نزول قرآن کریم وجود شب‌های قدر است که در این شب‌ها توبه بندگان پذیرفته می‌شود.

این مسئول افزود: قرآن دستورالعمل مناسبی برای هدایت سعادت راهنمایی بشریت است رسالت مهم روحانیون و علما است که از ظرفیت ماه مبارک رمضان استفاده و نسل جوان و آینده سازان انقلاب اسلامی را با آیات قرآن آشنا مانوس کنند.

وی گفت: سفره دین، سفره قرآن سفره ارزش‌های دینی مسابقات قرآنی همیشه در سپاه پهن است سپاه به دنبال ایجاد فرصت‌های مناسب برای اجرای بهتر نهادینه کردن فرهنگ قرآنی استعدادیابی در بین کارکنان سربازان اقدامات مناسبی را انجام دهند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: برگزاری جلسات قرآنی، اخلاق، امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در سپاه اجرا می‌شود.

این مسؤول برگزاری جنگ قرآنی در روزهای پنج شنبه در راستای حفظ قرآن، صوت، لحن، تفسیر، مفاهیم یکی دیگر از برنامه‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان برشمرد.

وی بیان کرد: پاسداران پاسدار و حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند، پاسدار قرآن و صیانت از مرز اندیشه، تفکرهای دینی و اعتقادی هستند که این افراد باید با قرآن انس بگیرند به همین دلیل است که سپاه روی مسائل قرآنی بسیار تاکید دارد و خانواده‌هایشان هم باید در این مسیر قرار بگیرنده که سپاه در این زمینه دستاوردهای بسیار خوبی داشته است.

ارسال نظرات