رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: تقویت و ارتقای هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی از ضرورت‌های حتمی برنامه درسی ملی در جهت حفظ اقتدار ملی، انسجام مدنی و دستیابی به پیشرفت و عدالت در دهه چهارم و پنجم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۶۷۵۱۶
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در آستانه بیست و هشمتمین سالگرد ارتحال امام(ره)، اظهار داشت: میثاق ما با امام(ره) و رهبری زمینه‌سازی بیشتر برای همگرایی ملی و دینی و انقلابی است.

وی ادامه داد: نقشه‌های دشمن در جهت واگرایی اسلام و مسلمانان، در جهان و منطقه و ملت ایران در داخل کشور است. سیاست آنها در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز شعبه شعبه کردن ملت و تعریف منافع متضاد برای اقشار مختلف جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با تحلیل ریشه‌های دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی، افزود: میثاق ما با امام(ره)، تحقق آرمان‌های شهیدان، منویات مقام معظم رهبری و حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی و الهام‌بخشی به جهان اسلام است. فرهنگ ایران و اسلام و روحیه انقلابی مردم ما، اجازه تسلط و غلبه بر سیاست‌های انسان‌گرایانه غربی و وام‌ گرفته و عاریتی از لیبرالیسم را نمی‌دهد لذا روش‌ها و ارزش‌های بیگانه تاب انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی و شایستگی ارائه الگو و سبک زندگی مناسب با نیازها و هویت ملی و دینی ما را ندارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حفظ ارزش‌های دفاع مقدس را یکی از دلایل دشمنی استکبار با ایران برشمرد و تصریح کرد: نه تنها اجازه نمی‌دهیم فرهنگ، ایثار، جهاد و شهادت در برنامه‌های آموزشی و تربیتی و سیاست‌های تبلیغی و ترویجی کشور کمرنگ شود، بلکه با تبیین بهتر و بازتولید و تدوین مجدد این عناصر، الگوهای اثرگذار و ثمربخش را به نسل آینده معرفی خواهیم کرد؛ در واقع راهبرد ما حرکت در خلاف جهت حرکت دشمن است.

وی با اشاره به 8 سال دفاع مقدس و سقوط رژیم بعث که به نیابت از سوی استکبار جهانی انقلاب نوپای اسلامی را مورد تهاجم قرار داده بود، افزود: گنجینه بزرگ دفاع مقدس، سرمایه عظیم و پر بهای ملت ماست که در روند تکاملی بهره‌گیری از آنها با روش‌های جدید و متناسب با مقتضیات زمان و نیازهای نسل آینده اقدام می‌شود. شائبه کاسته شدن و یا دور شدن از فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت در کشور از نقشه‌های دشمن برای فشار روحی به جهان اسلام، جوانان مسلمان و مبارز منطقه و تکمیل پروژه نا امیدسازی مردم از ادامه راه انقلابی است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، شایعه‌پراکنی و القای بدبینی را یکی از ابزارهای دشمن برای دلسرد کردن ملت غیور ایران برشمرد و اضافه کرد: شایعه پشیمانی از گسترش فرهنگ انقلاب و اسلام در جهت از چشم انداختن نهاد تعلیم و تربیت و خالی کردن دل مردم و القای بی‌اثری و بی‌ثمری تلاش‌های جمهوری اسلامی است؛ لذا هوشیاری در برابر ترفندهای دشمن لازمه مقابله و خنثی‌سازی نقشه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی است. شور انقلابی باید همراه با شعور و عقلانیت انقلابی تکمیل کننده حلقه‌های اقدام و عمل جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها باشد.

وی با تأکید بر نقش سازنده و تأثیرگذار آموزش و پرورش در توسعه کشور و نیل به خودکفایی، تصریح کرد: نقش آموزش و پرورش در شکل گیری هویت و توسعه امنیت در کشور مورد طمع دشمنان است زیرا آموزش و پرورش نهادی ملت ساز، دولت ساز و نظام‌ساز است و نباید این مهم با ساده اندیشی برخی فراموش شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان عنوان کرد: توصیه‌های بیگانه و نسخه‌های غیر بومی و ملی راهگشا و شفابخش نیست، همچنانکه در دهه‌های قبل آزموده شده است و از سوی دیگر، القای بدبینی و پمپاژ بی‌اعتمادی و نگاه‌های توأم با سوء ظن به نیروهای خودی، تیغه دیگر یک قیچی برای بریدن رشته‌های توانایی‌های ملی در جهت ساختن آینده است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که تعیین‌کننده اولویت‌های برنامه درسی، سیاست‌های کلی نظام، اسناد بالادستی، نیازهای علمی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی کشور است که در نهادهای قانون‌گذار و سیاست‌گذار تصویب و تأیید شده باشد، افزود: تقویت و ارتقای هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی از ضرورت‌های حتمی برنامه درسی ملی در جهت حفظ اقتدار ملی، انسجام مدنی و دستیابی به پیشرفت و عدالت در دهه چهارم و پنجم انقلاب اسلامی است و در کتاب‌های درسی به نیازهای تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان که بر اساس دریافت‌های کارشناسی با اسناد انطباق دارد، پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به فرایند برنامه‌ریزی، اضافه کرد: ترجمه نیازها به زبان برنامه درسی با رویکرد و روش برنامه درسی ملی و اهداف مُصَرَح در سند تحول بنیادین شکل می‌گیرد.

حجت‌السلام والمسلمین محمدیان با اشاره به تغییر در دولت‌ها، خاطرنشان کرد: در نظام‌های سیاسی آمد و شد دولت‌ها امری طبیعی است و نباید اصول ثابت و روش‌های متقن و راهبردهای کلان در برنامه‌های میان مدت و بلند مدت را با منافع حزبی، گروهی و جناحی مخدوش کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات