عضو کارگروه سازندگی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه خبر داد؛

آغاز برداشت کلزا از مزارع تربت حیدریه

عضو کارگروه سازندگی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه از آغاز برداشت کلزا از سطح زیر کشت 320 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۷۵۸۶
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
 محمد کریمی فرزقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: برداشت محصول کلزا در بیش از ۳۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تربت حیدریه آغاز شده و پیش بینی می شود که تا پایان فصل این محصول حدود ۹۰۰ تن دانه روغنی برداشت شود.
 
وی بیشترین مزارع زیر کشت این محصول را در منطقه جلگه رخ دانست و گفت: کشاورزان جلگه رخ تربت حیدریه علاوه بر محصولات مهمی همچون سیب زمینی که قطب این محصول در استان به شمار می روند بخشی از فعالیت های خود را به کشت دانه های روغنی اختصاص دادند و سالانه تولیداتی مناسبی برداشت می کنند.
 
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه اظهار کرد: ۲۸۰۰ کیلو گرم انواع دانه روغنی بین کشاورزان شهرستان توزیع شده که با توجه به رشد زیر کشت این محصول انتظار افزایش تولید در سالجاری تا سقف ۹۰۰ تن می رود.
 
کریمی خاطر نشان کرد: سال گذشته سطح زیر کشت کلزا در شهرستان تربت حیدریه ۲۳۰ هکتار بود که بعد از سرمازدگی محصولات کشاورزی حدود ۹۰ هکتار قابل برداشت و تنها ۲۷۰ تن دانه روغنی تولید شد. عضو کارگروه سازندگی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه ابراز امیدواری کرد با توجه به ۳٫۵ برابری سطح زیر کشت کلزا در تربت حیدریه امسال حدود ۹۰۰ تن دانه روغنی برداشت شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها