وزارت اطلاع رسانی فلسطین در گزارشی تاکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی از انتفاضه الاقصی تا اواخر ماه آوریل سال جاری بیش از ۳۰۰۰ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.
کد خبر: ۸۸۶۷۶۶۹
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، وزارت اطلاع رسانی فلسطین در کرانه باختری طی گزارشی تاکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی از 28 سپتامبر 2000 ( انتفاضه الاقصی) تا اواخر ماه آوریل سال جاری بیش از 3000 کودک فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وزارتخانه در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی کودک تصریح کرد که در این مدت بیش از 13 هزار کودک دیگر به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شده و بیش از 12 هزار کودک هم اسیر شده اند که تا این لحظه نیز 300 نفر از آن ها همچنان در بند اسارت هستند.

در این گزارش آمده است که 95 درصد از کودکان اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفته اند.

وزارت اطلاع رسانی فلسطین افزود که رژیم صهیونیستی سالانه حدود 700 کودک فلسطینی را در اراضی اشغالی به اسارت می گیرد اما از ابتدای ماه اکتبر 2015 که انتفاضه قدس آغاز شد، میانگین بازداشت کودکان فلسطینی افزایش یافته و تا اوایل دسامبر  2016 حدود 2000 کودک به اسارت نظامیان اسرائیلی درآمده اند.

این وزارتخانه تصریح کرد که حتی دانش آموزان فلسطینی هم در ایست بازرسی های نظامی رژیم صهیونیستی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

مرکز آمار فلسطین نیز در گزارشی اعلام کرد که 4.1 درصد از کودکان 10 تا 17 ساله به خاطر شرایط بد اقتصادی خانواده هایشان به ناچار وارد  بازار کار شده اند.

علاوه بر این هم اکنون 102 هزار کودک فلسطینی کمتر از 18 سال در بازار کار مشغول به فعالیت هستند و این تعداد در سال 2011 حدود 65 هزار نفر بوده است.

همچنین 85 درصد از کودکان ساکن قدس زیر خطر فقر زندگی می کنند.

کودکان فلسطینی به سبب سیاست های نژاد پرستانه و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی از نظر آموزشی نیز با مشکلات و کمبودهای زیادی رو به رو هستند.

ارسال نظرات