حوزه مشارکتهای مردمی یکی از ارکان مهم کمیته امداد است، با توسعه بیشتر فعالیتهای کمیته امداد در این حوزه منابع لازم برای خدمت رسانی اثربخش به جامعه هدف فراهم می شود .
کد خبر: ۸۸۶۷۶۷۱
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای مدیران ضمن با اشاره به مشارکت خیران در برنامه های این نهاد در سال گذشته، گفت: تلاش ما در کمیته امداد این است تا گستره کارهای خیر در استان را افزایش داده تا با استفاده از ظرفیت های موجود ضمن ایجاد فضای سبقت درخیرات منابع مالی مورد نیاز برای خدمت رسانی به جامعه هدف نیز فراهم شود.

هدایت صفری با بیان اینکه حوزه مشارکتهای مردمی یکی از ارکان مهم کمیته امداد است، افزود: با توسعه بیشتر فعالیتهای کمیته امداد در این حوزه منابع لازم برای خدمت رسانی اثربخش به جامعه هدف فراهم می شود .

وی با اشاره به اینکه با شفاف سازی فعالیتها و اعتمادسازی موجب افزایش مشارکت خیران در برنامه های این نهاد می شود، اظهار داشت: با این رویکرد زمینه افزایش مشارکت مردم فراهم شده و بسترهای لازم برای ارائه خدمات اثربخش و هدفمند از محل منابع مردمی ایجاد می شود .

صفری به فراهم بودن زمینه کارهای خیر در استان اشاره کرد و ادامه داد: با فعالیت اثربخش در این حوزه و استفاده از ظرفیت های بالای استان در بخش کارهای خیرخواهانه و نیکوکارانه خدمات قابل توجهی براساس نیاز به خانواده های تحت حمایت ارائه خواهد شد.

وی مشارکت خیران در برنامه های این نهاد را مطلوب عنوان کرد و افزود : تلاش ما در کمیته امداد این است تا گستره کارهای خیر در استان را افزایش داده تا با استفاده از ظرفیت های موجود ضمن ایجاد فضای سبقت درخیرات منابع مالی مورد نیاز برای خدمت رسانی به جامعه هدف نیز فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به مساعدت 285 میلیارد ریالی خیران زنجانی در سال گذشته به این نهاد ، گفت: با فعالیت اثربخش در حوزه مشارکتهای مردمی و همراهی مسئولان ، مشارکت خیران در این بخش در سال گذشته از رشد 30 درصدی برخورداربوده است.

وی با بیان اینکه در سرفصل زکات نیز میزان مشارکت‌های مردمی بیش از 40 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: میزان زکات جمع آوری شده در سال 95 در استان نزدیک به 85 میلیارد ریال بوده است که در این بخش برنامه ابلاغی استان 113درصد محقق شده است .

صفری تعداد ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان را یک هزار و 477 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد یک هزار و 570نفر در قالب فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد در استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه میزان سرانه دریافتی ایتام در شش ماهه اول حدود 140 هزار تومان بود ، ادامه داد: با فضاسازی انجام شده و پیگیریهای لازم و مشارکت حامیان این مبلغ در پایان سال به 221 هزار تومان افزایش یافته است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه میزان مشارکت مردم در طرح صدقات را در سال گذشته نزدیک به 59 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : میزان تحقق برنامه ابلاغی در این طرح 94 درصد بوده است که طبق آمارهای موجود رشد 6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ازآن را داشته است .

وی با بیان اینکه در جشن نیکوکاری نیز میزان کمک‌های مردمی درسال گذشته نسبت به سال 94 از رشد113درصدی برخوردار بوده است ، تصریح کرد: با فضاسازی مناسب رسانه ای و همراهی مسئولان و همت خیران مبلغ 39 میلیارد ریال نیز در این بخش در سال گذشته جمع آوری شد. انتهای پیام /

ارسال نظرات