اراده قوی مسئولان در امر معرف و نهی منکر جامعه را نجات می دهد

امام جمعه شهرستان نور گفت: اراده قوی در مسؤولان برای احیا و اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود ندارد.
کد خبر: ۸۸۶۷۶۹۳
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام سیدمهدی امیری‌ارجمند ظهر امروز در نخستین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر دستور الهی است که در آیات قرآن کریم فراوان آمده حتی آنجا که لقمان حکیم که پیغمبر هم نیست به تأسی از پیامبران امر به معروف و نهی از منکر می کند و فرزندش را پند می‌دهد.

 امام جمعه نور افزود: همه باید این فریضه را به‌جا بیاورند، فریضه‌ای که اکنون روی زمین مانده و آنچه که حق است و منویات رهبری را باید تأمین کند، ادا نشد و برخی هم سرسری از آن عبور کرده و می‌کنند، به رغم اینکه در اموری اراده قوی برای پیشگیری وجود دارد اما در احیا و اجرای این فریضه اراده قوی وجود ندارد و بعضی‌ها نمی‌خواهند به زحمت بیفتند.

رئیس شورای امر به معروف شهرستان نور بر حضور اعضای اصلی شورا در جلسات تاکید کرد و خواستار برگزاری دائمی و ماهانه جلسات این شورا شد.

این مسؤول تصریح کرد: عصر امروز عصر ارتباطات بدون مرز است و دشمن در ترویج و اشاعه فرهنگ غرب تلاش جدی دارد و اخیراً هم با طرح چهارشنبه‌های سفید بدحجابی و بی‌حجابی آخر هفته را در دستور کار قرار داد تا بتواند آن را ترویج کند و ما وظیفه داریم برای حفظ جوانان و شعائر دینی و مذهبی در مقابل آن‌ها  زمینه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را فراهم کنیم و گسترش دهیم.

امیری‌ارجمند خاطرنشان کرد: دشمن کارش دشمنی است ولی خودی نباید مجری دستورات دشمن باشند.

وی گفت: ایستگاه امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرها برپا و تجهیز شود و نیروی انتظامی هم با همت و تلاش بیشتر مانع ناهنجاری شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور نیز در این جلسه که با حضور اعضا در دفتر امام جمعه شهرستان نور برگزار شد، اظهار کرد: برای انجام امور فرهنگی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیاز است پایگاه دائمی فرهنگی در سواحل ایجاد شود.

حجت الاسلام جواد نجفی افزود: با ایجاد پایگاه دائمی امورات فرهنگی افزایش می‌یابد و می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی از شهرداری‌ها خواست از متون اداره تبلیغات در بنرهای مناسبتی در سطح شهر استفاده کنند.

بیات رئیس اداره اطلاعات شهرستان نور نیز در این جلسه خواستار مدیریت بر فضای مجازی و تبدیل آن به فرصت شد تا خلاء موجود پر شود.

حجت‌الاسلام علی  توپاحیدری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور نیز در این جلسه از تشکیل شورای امر به معروف در امام‌زادگان معروف برای ترویج فضای معنوی خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار