رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت : در راستای هتلینگ بیمارستان‌ها 60 میلیارد تومان هزینه شده است، و هتلینگ بیمارستان‌ها در تمام شهرستان‌ها از صفرتا 100 تغییر و تجهیز شده است.
کد خبر: ۸۸۶۷۶۹۹
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، کوروش ساکی در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت از سال 93 فعال‌شده است، اظهار داشت: تاکنون حدود 212 میلیارد تومان به استان تعلق گرفت که حدود 60 درصد از این مبلغ از جیب مردم برمی‌گردد و مابقی مربوط به بحث ترویج زایمان رایگان، پرداختی پزشکان مقیم اورژانس‌ها، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، پرداخت تجهیزات و داروهای بیماران بستری‌شده است.

وی بابیان اینکه در راستای هتلینگ بیمارستان‌ها 60 میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: هتلینگ بیمارستان‌ها در تمام شهرستان‌ها از صفرتا 100 تغییر و تجهیز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان بیان کرد: امسال 300 دستگاه آمبولانس در کشور توزیع می‌شود که استان لرستان نیز از این میزان سهم دارد.

وی با اشاره به اینکه 234 پروژه بهداشتی با 104 هزار متر مساحت در کل استان انجام می‌شود تصریح کرد: برای این کار حدود 160 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها لحاظ شده است.

ساکی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر 800 تخت بیمارستانی به استان اضافه‌شده به‌طوری‌که به ازای هر هزار نفر یک و نیم تخت بیمارستانی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تخت بیمارستانی دیگر در دست‌ساخت داریم که 500 تخت در شهرستان خرم‌آباد، 250 تخت در دورود و 250 تخت در کوهدشت اضافه می‌شو‌د که با افزایش این تخت‌ها میانگین استان نسبت به‌به میانگین کشوری نیز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات