نماینده مردم خرم آباد در مجلس

اقتصاد کشور دراختیار سیاسیون است/2030 مدل کاملا غربی

نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت :رسانه زنگ خطر را در جامعه اعلام می کند امروز به دلیل اینکه رسانه‌ها گرفتاری مالی دارند باید تحت سیطره جریانی خاص باشند که از لحاظ مادی تامین کننده هستند
کد خبر: ۸۸۶۷۷۷۵
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

محمدرضا ملکشاهی راد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: یکی از مجموعه عواملی که در توسعه اثرگذار و نقش دارد رسانه است که باید شرایط آزادی مطبوعات فراهم شود.

وی افزود: رسانه زنگ خطر را در جامعه اعلام می کند امروز به دلیل اینکه رسانه‌ها گرفتاری مالی دارند باید تحت سیطره جریانی خاص باشند که از لحاظ مادی تامین کننده هستند که اصل آزادی مطبوعات را همین موضوع نشانه گرفته است بنابراین باید شرایطی را فراهم کنیم که صاحبان رسانه وابسته به هیچ جریان و گروهی نباشند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رسانه‌ها باید ما را در مسیر توسعه بومی قرار دهدابزار اساسی توسعه آمایش سرزمین است و تا زمانی که سرزمین خود و قابلیت‌ها را نشناسیم نمی‌توانیم برنامه‌ریزی درستی داشته باشیمدر کشور ما هنوز قابلیت و توانمندی‌های علمی و مطالعه شده مشخصی نیست زمانی که به نقطه عطف بیکاری می‌رسیم و بیشترین سرمایه در مسیر تولید متوقف شده باید بدانیم مسیر توسعه را هنوز طی نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: افرادی که توان پاسخگویی به سوالات رسانه را ندارند نیز به دنبال حصاربندی هستند و در پاسخگویی نیز ناتوان هستند.

اقتصاد کشور دراختیار سیاسیون است

ملکشاهی راد تصریح کرد: امروز گرفتار بی‌برنامگی هستیم و باید تجدید نظر اساسی در توسعه با نگاه علمی داشته باشیم، امروز مدیریت سنتی را حاکم کرده‌ایم که تحت حاکمیت سیاسیون است.

وی خاطرنشان کرد: استان لرستان در مسیر رشد قرار دارد ولی در مسیر توسعه نیست چرا که هنوز زیرساخت‌ها در این استان فراهم نشده استمجلس و دولت نیز سند واحدی در راستای توسعه ندارند حتی قوانینی که لحاظ می‌شود اجرا نمی‌شود چرا که سیستم ارزیابی برنامه وجود ندارددر سطح کلان باید در راستای برنامه‌های توسعه تجدید نظر کنیم.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور به دلیل اینکه در اختیار سیاسیون است به نقطه بحرانی رسانده‌اندیکی از اشکالات توسعه توزیع ناعادلانه است و توزیع ثروت ناعادلانه و ناقص تابع نفوذ و حوزه مدیریت است که در این صورت توسعه امکان‌پذیر نیست.

سپرده گذاران آرمان نگران سرمایه شان نباشند

ملکشاهی راد در راستای مشکلات سپرده‌گذارن بانک آرمان خاطر نشان کرد: بانک مرکزی در گذشته به خوبی نظارت نداشته و به خیلی از موسسات اجازه فعالیت داده است، بانک مرکزی به دنبال ادغام و حذف این موسسات بود که جلسات متعددی با نمایندگان استان برگزار شد که این موسسه غیرفعال نشود.

وی افزود: در کل کشور حدود دو هزار نفر لرستانی در موسسه آرمان فعالیت دارند که پیگیری ادامه فعالیت این موسسه را داشتیمموسسه آرمان کمبود نقدینگی ندارد بلکه اختلاف بین بانک مرکزی و موسسه آرمان سبب مسدودی این موسسه شده است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با این وجود گرفتاری برای سپرده‌گذاران این موسسه ایجاد شده است، حتی اگر فعالیت موسسه را متوقف کنند باید شرایطی فراهم کنند که سپرده‌گذاران به پول خود برسند.

وی بیان کرد: سپرده‌گذاران مطمئن باشند سپرده‌های آنها وجود دارد و شرایط منفی احساس نمی‌کنیم، نمایندگان مجلس به جد پیگیر این موضوع هستند و هیچ نگرانی در راستای پرداخت سپرده‌ها وجود ندارد.

حدود یک میلیارد و 200 متر مکعب آب در استان است

ملکشاهی راد به تخصیص آب استان اشاره و تصریح کرد: حوزه کرخه بسیار مهم است امروز تولید، اشتغال و زمینه‌های سرمایه‌گذاری نیاز داریم که بخشی از تولید ثروت و اشتغال در حوزه کشاورزی است که متاسفانه در گذشته و حال مورد بی‌توجهی وزرای نیرو قرار گرفته است که اولویت نخست ما در سال 96 مبارزه جدی با این مسئله است.

وی خاطرنشان کرد: در سال بیش از سه میلیارد متر مکعب آب نیاز داریم که در حال حاضر حدود یک میلیارد و 200 متر مکعب آب در استان است بنابراین اگر دولت مدعی است می خواهد توسعه لرستان را داشته باشد باید تخصیص آب را دو برابر کند.

قرارگاه خاتم هزینه‌های زیادی کرده که باید شهرداری قیمت‌گذاری کند

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی به پروژه بهارستان اشاره و گفت: شهرداری و شورای شهر خرم آباد بدون برآورد هزینه اقدام به‌کار این پروژه کرده‌اند و از طرفی قرارگاه خاتم هزینه‌های زیادی کرده که باید شهرداری قیمت‌گذاری کند و به جای پول نقد زمین هایی که در اختیار دارد را به فروش رسانده و پروژه را ادامه دهند.

وی اظهار داشت: مردم منطقه گلدشت زمستان سختی داشتند و الان نیز نسبت به گذشته ترافیک در این منطقه چند برابر شده که این موضوع باید به جد پیگیری شود.

ملکشاهی راد افزود: قانون شوراها ضعیف است و تنها شهردار را در نظر دارند در صورتی که شورای شهر متولی نیازهای مردم هستند، نگاه به شهرداری نیز باید عمیق و تخصصی باشد و شرایطی فراهم کنند که مردم احساس امنیت کنند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالف عملکرد ضعیف هستم عنوان کرد: با عملکرد مدیریت علوم پزشکی لرستان مخالف هستم و از طرفی با مدیران توانمند استان با هر تفکری همکاری خواهیم کرد.

2030 مدل کاملا غربی

وی در مورد سند 2030 بیان کرد: سند 2030 مدل کاملا غربی است که حاکم بر آموزش و پرورش ما می‌شود، آیا نیاز است که آموزش و پرورش را با تفکر غربی‌ها منطبق کنیماین در حالی است که باید ما برخی موضوعات را به دیگران بشناسانیم.

ملکشاهی تصریح کرد: سند 2030 آموزش و پرورش را استقلال خود دور می‌کند و باورهای دیگران بر فرهنگ ما غلبه می‌کند، نباید باورهای جامعه اسلامی نادیده گرفته شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه امروزه دانشگاه‌ها نیز بخش عمده‌ای از تفکرات غربی را آموزش می‌دهند، اگر می‌خواهیم در آینده ادعا کنیم الگو و مدل برای کشورهای مسلمان باشیم باید آموزش‌های ما مبتنی بر تفکر اسلامی باشد.

یکی از مشکلات اساسی تعطیلی کارخانجات و صنعت ریسک بالای تولید است،

وی با بیان اینکه فراکسیون زاگرس‌نشینان تشکیل شد و 110 نفر عضو دارد اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی تعطیلی کارخانجات و صنعت ریسک بالای تولید است، اکثر تولیدکنندگان باید وام 18 درصد بگیرند ولی تولید با 10 درصد به فروش برسد.

انتهای پیام/z

ارسال نظرات
آخرین اخبار