بزرگ‌ترین خسارت دیدگان قاچاق کالا کارگران و کارفرمایان هستند

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشوربا بیان اینکه کارگران و کارفرمایان بزرگ‌ترین خسارت دیدگان قاچاق کالا در کشور هستند، گفت: ورود سالانه 3 هزار کانتینر کالای قاچاق امنیت شغلی کارگران و امنیت سرمایه‌گذارای کارفرمایان را از بین برده است.
کد خبر: ۸۸۶۷۷۸۳
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبر گزاری بسیج مازندران، حمیدرضا امام قلی‌تبار در ارتباط با مشکلات جامعه کارگری کشور با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه فعلی کارگران در کشور بحث معیشت آنها است، اظهار کرد: بر اساس برآورد هزینه‌ای که برای زندگی یک خانواده 3.5 نفره ایرانی در نظر گرفته شد سرپرست خانواده باید 2 میلیون و 500 هزار تومان درآمد داشته باشد، متولیان امور چه طور حقوق کارگران در سال 96 را یک‌میلیون 300 هزار تومان تعیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه بقیه هزینه زندگی یک کارگر چگونه باید تامین شود، افزود: بیش از 50 درصد جمعیت کشور کارگران هستند که مشکل معیشتی در حال حاضر مربوط به نیمی از جمعیت کشور است و این قشر در حال حاضر به دلیل قوانین نامناسب امنیت شغلی ندارند.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با اعلام اینکه با اعلام اینکه 93 درصد قراردادهای کار در کشور موقتی و تنها هفت درصد دائمی است، گفت: نداشتن امنیت شغلی باعث کاهش راندمان کاری می‌شود.

امام‌قلی‌تبار اضافه کرد: بسیاری از قراردادهای کار در کشور یک‌ماهه و سه‌ماهه است و کارگران همیشه در طول سال پیگیر شغل هستند.

وی با اعلام اینکه غیر از کارگران کارفرمایان هم به دلیل وجود کالاهای قاچاق امنیت ندارند، گفت: ورود سالانه 3 هزار کانتینر کالای قاچاق امنیتی جدی برای سرمایه‌گذاری در کشور است.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور یادآور شد: دود عدم امنیت سرمایه‌گذار، افزایش بهای تمام شده مواد مصرفی، افزایش حامل‌های انرژی،  وجود واردت بی‌رویه کالا به چشم کارگر می‌رود و همه امور دست به دست هم می‌دهند که کارگران به حق واقعی خویش در تولید نرسند.

وی ادامه داد: کارفرما هم به دلیل شرایط نامناسب تولید برای بقا خویش موقع پرداخت حقوق و دستمزد واقعی با دولت در یک کفه ترازو قرار گرفته و آنچه را که به نفع خودشان هست به کارگران تحمیل می‌کنند.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور  یادآور شد: اگر دولت دغدغه حمایت از تولید دارد چرا نسبت به افزایش حامل‌های انرژی در بخش واحدهای تولیدی تخفیف ویژه‌ای قائل نمی‌شود.

امام قلی‌تبار با اعلام اینکه ایران در منطقه امن‌ترین کشور دنیا است، با وجود شیطنت‌های جهانی در کشور شاهد کوچکترین ناامنی در کشور نبودیم و این نشان می‌دهد که حراست از مرزها  به خوبی انجام می‌شود، گفت: اما نکته مبهم اینجاست در این کشور امن که هر گونه تردد در آن تحت نظر هست چه طور سالانه 3 هزار کانتینر کالای قاچاق وارد می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها