10 خانه کوچک ویژه معلولان ذهنی در مازندران راه اندازی می شود

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: 10 خانه کوچک ویژه معلولان ذهنی مرزی یا خفیف در استان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۷۷۸۴
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی مازندران، جلسه شورای اداری بهزیستی مازندران با حضور مشاور و بازرس ویژه معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور،  سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران، معاونان، مشاوران و جمعی از رؤسای ادارات شهرستان‌ها در سالن کنفرانس شهید عظیمی بهزیستی بابلسر برگزار شد.

مشاور و بازرس ویژه معاون  وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این جلسه گفت: ارائه خدمات تخصصی و حرفه‌ای شرایطی را فراهم کرده است که این سازمان بیشترین خدمات را دولت به جامعه هدف بدهد.

مجید خدابخشی اظهار کرد: مازندران همیشه به‌عنوان اولین استانی است که تمامی طرح و برنامه‌ها به صورت پایلوت در این استان اجرا می‌شود و آن محقق نمی‌شود مگر به پشتوانه نیروی ماهر که با عشق و علاقه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کار می‌کنند.

وی بیان کرد: تاکنون ردیف بودجه‌ای برای حوزه ورزشی سازمان نداشته‌ایم که در دولت این بودجه تخصیص یافت و ما شاهد پیشرفت‌های خوبی در این زمینه خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی مازندران نیز با اشاره به اجرای طرح تأمین تهیه 22 هزار سبد غذایی و توزیع آن بین خانواده‌های زیرپوشش استان اظهار کرد: این طرح با همکاری تشکل‌های غیردولتی، مؤسسات خیریه، انجمن‌های معلولان و... به‌عنوان نهادهای توانمند در تحقق الگوی مشارکت اجتماعی می‌توانند الفبای نقش مردم را در قالب شهروند مقتدر و حلقه واسط بین سازمان و مردم تا شعاع حضور در صحنه‌های زنده اجتماعی، انسانی و اسلامی جامعه باشند.

سیدسعید آرام از دوازدهمین دوره توزیع سبد کالا توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: امسال در ماه مبارک رمضان به بیش از ۱۰۲ هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی استان سبد کالا توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: برای خانوارهای یک نفره حدود ۳۰ هزار تومان، دو نفره ۶۰ هزار تومان و خانوارهای سه نفره به بالا به ازای هر نفر ۱۰ هزار تومان افزوده می‌شود که در نهایت تا سقف ۱۲۰ هزار تومان کالا دریافت خواهند کرد.

آرام در ادامه از راه‌اندازی 6 اورژانس اجتماعی  دیگر در استان خبر داد و گفت: در یک ماه آینده با فراهم نموده زیرساخت‌ها و بکارگیری نیروی متخصص در شهرستان‌های میاندورود، جویبار، فریدونکنار، نور، عباس‌آباد و سوادکوه اورژانس اجتماعی افتتاح می‌شود که با راه‌اندازی آنها تعداد مراکز اورژانس اجتماعی مازندران به ۱8 اورژانس افزایش می‌یابد.

مدیرکل بهزیستی مازندران بیان کرد: به‌زودی  سامانه الکترونیکی طلاق در این استان راه‌اندازی می‌شود که از این‌ پس با راه‌اندازی این سامانه همه اقدامات از طریق آن قابل‌ردیابی است و تمام پرونده‌های طلاق قبل از دادگستری برای ارائه خدمات تخصصی به مراکز ویژه مشاوره خانواده عودت داده می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه بیشترین میزان وقوع طلاق از سال ۸۱ تا 92 بوده و نرخ طلاق در استان به 4/2 رسیده بود، گفت: در دولت توانسته‌ایم میزان نرخ طلاق را در استان مازندران که همان 4/2  درصد بوده است ثابت نگه داریم و در۹۶ با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد بتوانیم نرخ طلاق را کاهش دهیم.

آرام با اشاره به راه‌اندازی 10 خانه کوچک ویژه معلولان ذهنی مرزی یا خفیف در استان اظهار کرد: خانه‌های کوچک ویژه معلولان ذهنی مرزی یا خفیف فضای منزل و زندگی در کنار خانواده را برای اعضاء این خانه تداعی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با  بیان تبیین و تشریح اهداف راه‌اندازی خانه‌های کوچک ویژه معلولان ذهنی مرزی یا خفیف، گفت: این اقدام در راستای ایجاد فرصت مناسب جهت ظرفیت‌سازی برای حضور جدی معلولان ذهنی مرزی و خفیف برای مشارکت اجتماعی، تحصیل، اشتغال و ازدواج است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها