حجت الاسلام محمدی گفت: ملت شريف و متدين و انقلابى ايران در اواخر دهه چهارم انقلاب، به‏حدى از بلوغ و رشد خود رسيده است كه بيش از هر زمان، ثمره و محصول ايمان، اتحاد و بصيرت خود را علي‏رغم همه دشمنى‏ها، تهديدات، تحريمها، فشارها و فتنه‏هاى دشمنان و بدخواهان داخلى و خارجى، با نهايت افتخار و غرور ملى و به كورى چشم دشمنانش به نظاره نشسته است .
کد خبر: ۸۸۶۷۷۹۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام  محمدی امام جمعه چهارباغ درخطبه های نماز جمعه این هفته باتسلیت رحلت خدیجه کبری (س) اظهار داشت: ام المؤمنين، حضرت خديجه كبرى(س) نخستين همسر رسول خدا(ص)، از زنان شريف، اصيل و نامدار عرب و اسلام مى‏باشد، ايشان با اين‏كه در عصر جاهليت، در مكه معظمه ديده به جهان گشود و در آن شهر قبيله گرا و طايفه مدار رشد و كمال يافت، در عفت، نجابت، طهارت، سخاوت، حسن معاشرت، صميميت، صداقت، مهر و وفا با همسر، كم‏نظير بود و ايشان را در آن عصر، طاهره و سيده نساء قريش مى‏خواندند و در اسلام يكى از چهار بانويى كه بر تمام بانوان بهشت فضيلت و برترى دارند.

ملت بزرگ ايران انقلابى‏تر از هر زمان، پاى آرمانها و انديشه های امام خمينى(ره) ايستاده است

خطیب جمعه چهارباغ دربخش دیگر خطبه ها با گرامی داشت یاد امام خمینی (ره) وشهدای 15 خرداد گفت: ملت بزرگ ايران در آستانه بيست و هشتمين سالگرد ارتحال ملكوتى امام راحل، خمينى بت‏شكن(ره) و بيست و هشتمين سالگرد ولايت و رهبرى خلف صالح وى امام خامنه‏اى(مدظله‏العالى) در حالى ياد و خاطره امام عظيم‏الشأن و بنيان‏گذار جمهورى اسلامى را پرشورتر از گذشته گرامی مى‏دارد و در حالى با پشتوانه انتخاباتى عظيم و حضورى خيره‏كننده به استقبال شكل‏گيرى دولت دوازدهم مى‏رود كه انقلابى‏تر از هر زمان، پاى آرمانها و ارزشهاى انقلاب اسلامى و انديشه سياسى امام خمينى(ره) و مؤلفه‏هاى بنيادين گفتمان انقلاب اسلامى، راست‏قامت و استوار ايستاده است.

وی تصریح کرد: ملت شريف و متدين و انقلابى ايران در اواخر دهه چهارم انقلاب، به‏حدى از بلوغ و رشد خود رسيده است كه بيش از هر زمان، ثمره و محصول ايمان، اتحاد و بصيرت خود را علي‏رغم همه دشمنى‏ها، تهديدات، تحريمها، فشارها و فتنه‏هاى دشمنان و بدخواهان داخلى و خارجى، با نهايت افتخار و غرور ملى و به كورى چشم دشمنانش به نظاره نشسته است .

امام جمعه چهارباغ درادامه بااشاره به جایگاه مردم دراندیشه امام (ره) بیان داشت: جايگاه و نقش مردم در فرهنگ و ديدگاه امام خمينى(ره) از امورى است كه جزء مسائل رئيسه تفكر ايشان در مسايل اجتماعى قرار دارد. اين مؤلفه نه شعار است و نه زياده‏گويى در سخن؛ بلكه حقيقتى است كه امام(ره) در عرصه زندگى و حركت اجتماعى خود، بارها بر آن تأكيد كرد و به كسانى‏كه عهده‏دار مسؤوليت‏هاى حكومتى بودند، يادآور مى‏شد تا هرگز از توانمندى مردم و نقش آنان در ماندگارى يك نظام غافل نشوند و تعاملى صادقانه و صميمانه با توده مردم داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی دربخش دیگر خطبه بااشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن كريم گفت:  بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در محفل انس با قرآن كريم، حاوى نكات بسيار مهمى در باب فرهنگ قرآنى و ترويج آن در كشور و نيز نيازهاى مبرم جهان اسلام به قرآن و فرهنگ قرآنى بود. 

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار نمونه‏هايى بارز از دور بودن مسلمين از فرهنگ قرآنى را در زندگى اجتماعى كنونى مسلمانان مورد دقت نظر و بحث قرار دادند.

 دراين بخش بود كه معظم‏له مثال حكومت‏هاى فاسد و ننگ‏آور عربستان و بحرين و... را مطرح كردند كه اين فاسدان زشت‏خو به‏علت دورى امت اسلامى از فرهنگ قرآنى است كه بر جان و مال و آبروى مسلمين مسلط شده‏اند و با تقرب به كفار و دشمنان خدا به‏دنبال كسب عزت هستند و با ريختن اموال مسلمين در دامان آمريكا به‏دنبال تثبيت سلطه خود بر كشورهاى اسلامى هستند.

ارسال نظرات