امام جمعه الشتر با اشاره به واقعه ۱۵ خرداد، گفت: این قیام خونین، نگین درخشان انقلاب اسلامی و نقطه آغاز حرکت انقلابی مردم در مبارزه با استکبار بود.
کد خبر: ۸۸۶۷۷۹۸
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ،حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: حضرت امام(ره) در عصری که استکبار جهانی با زورگویی حاکم بود توانست پس از قرن‌ها، اسلام ناب محمدی(ص) را به دنیا معرفی کند.

وی افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت در جهان شناخته می‌شود که در مقابل زورگویان و مستکبرین کوتاه نمی‌آید و این امر به برکت روحیه ایستادگی ملت در سایه ولایت فقیه بوده است.

خطیب جمعه الشتر عنوان کرد: امروز اگر می‌بینیم که ملت‌ فلسطین، یمن، بحرین و ملت‌های آزاده جهان در مقابل کفر و استکبار ایستادگی کرده و درس آزادگی، ایثار و از خود گذشتگی نشان می‌دهند، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به واقعه ۱۵ خرداد، این روز را سرآغاز قیام ملت ایران علیه نظام طاغوت دانست و گفت: قیام ۱۵ خرداد نگین درخشان انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: در قیام خونین ۱۵ خرداد، ماهیت ضد دینی رژیم شاه آشکار شد.

وی افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی، دسیسه‌های زیادی را علیه این کشورمان تدارک دیدند که از جمله آنها، حمایت بیش از ۶۰ کشور جهان از صدام در جریان هشت سال جنگ تحمیلی بود اما امروز می‌بینیم که با رهبری خلف صالح حضرت امام(ره) این انقلاب در اوج اقتدار و با کمال آرامش به سمت اهداف خود در حرکت است و هیچ قدرتی توان مقابله با آن را ندارد.

امام جمعه الشتر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأیید انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، گفت: امروز رقابت‌ها تمام شده و بایستی همه جناح‌های سیاسی که زمینه حضور هر چه بیشتر مردم در انتخابات را فراهم کردند، دست در دست هم دهند و با رفاقت و برادری، دولت را در خدمت‌رسانی بهتر به مردم یاری رسانند.

وی بیان داشت: منتخب ملت نیز پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب بایستی همه همت و توان خود در اعتلا و پیشرفت روز افزون کشور بکار بندد.

خطیب جمعه الشتر در پایان خاطرنشان کرد: دولت منتخب مردم بایستی به آحاد جامعه به طور یکسان نگاه کند و شیرینی حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی را با خدمت صادقانه و با برنامه به مردم بچشاند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات