نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی

ولایت فقیه و قانون اساسی دو یادگار حضرت امام(ره) است/امام خمینی(ره) استقلال و آزادی را برای ملت ایران به ارمغان آورد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: حضرت امام خمینی(ره) با قدرت، شجاعت، فقاهت و ایمان و توکل خود توانست ملت بزرگ ایران را از چنگال رژیم ستم شاهی برهاند و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ایران را برای ما به ارمغان آورد.
کد خبر: ۸۸۶۷۸۱۴
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در اولین نماز عبادی سیاسی جمعه ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران کلانشهر اراک ضمن دعوت از عموم مردم به تقوی الهی گفت: آنانی که خود را تزکیه و تربیت کنند رستگار خواهند شد.

وی ماه رمضان را به مانند یک ميدان مسابقه دانست و گفت: ماه مبارک رمضان میدان مسابقه، برای کسب فضايل الهی است. رمضان فرصتي براي بندگی است؛ روزه‌داران به قدری نزد خداوند متعال از مقام والا برخوردار هستند که خداوند خود در قرآن کریم فرموده است هر کس روزه‌ بگیرد من خود پاداشی عظیم به او خواهم داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بایستی در ماه مبارک رمضان برای کسب فضايل از یکدیگر سبقت بگیریم و خوشا به سعادت آن کس که بتواند خیرات و برکات بیشتری را در این ماه مبارک برای خود کسب کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی رمضان را فرصتی برای آشنایی هرچه بیشتر با قرآن دانست و گفت: ماه رمضان سفره ضيافت قرآن است، این ماه بهترین فرصت برای مأنوس شدن با قرأن است. حقیقت وجودی ما با قرآن، معرفت، ایمان، اخلاص و اهل بیت(ع) شکل می‌گیرد.

وی افزود: ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است، ماه احسان و نیکوکاری، انس با قرآن، شب زنده‌داری و فرصتی مناسب برای شکوفایی معنویات در انسان و ذخیره‌ای برای آخرت است؛ باید از هر لحظه این ماه، برای تمرین دوری از گناهان استفاده کنیم و خود را برای مرگ آماده سازیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در این ماه مبارک همه ما باید بیش از همیشه به تقویت معنویات و ارزش های اخلاقی در درون خود بپردازیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به تفسیر دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان گفت: «خدایا! در این روز به روزه داشتن و عبادت یاری‌ام فرما و از گناهان و لغزش‌ها دورم کن و توفیقی نصیبم نما تا پیوسته به یاد تو باشم. به امید توفیقت ای رهنمای گمگشتگان!»

وی افزود: ماه رمضان فرصت مغفرت به درگاه خداوند، نیایش و توبه است و مومنان باید در این ضیافت الهی از بند زندگی مادی و دنیوی خود رها شده و به کسب تقوا بپردازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود به ایام 14 و 15 خردادماه اشاره کرد و گفت: روز 14 خرداد، روز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است که بایستی یاد آن پیشوای بزرگ را گرامی بداریم، حضرت امام خمینی(ره) شخصیت بی‌نظیر تاریخ اسلام و ایران و انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) رهبر بزرگ انقلاب اسلامی بود که توانست ملت ایران را از شر نظام ستمشاهی نجات دهد و بر ویرانه‌های کاخ ستم و مستبدین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بنا کند. حضرت امام خمینی(ره) با قدرت، شجاعت، فقاهت و ایمان و توکل خود توانست ملت بزرگ ایران را که صدها سال در چنگال رژیم ستم شاهی بود را برهاند و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ایران را برای ما به ارمغان آورد.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) الگوی تمام عیار برای همه ملت‌های آزاد جهان است و ما هم مفتخریم که استان مرکزی زادگاه حضرت امام خمینی(ره) است. ایشان آزادگی را برای ایران و اسلام و انقلاب به ارمغان آورد، حضرت امام خمینی(ره) الگوی تمام عیار از تقوا، فضیلت، شجاعتف مجاهدت و فقاهت در دین بود که در مقابل شرق و عرب خاضع نشد و به ما درس اعتماد به نفس داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: قانون اساسی که سند افتخار ملت ایران است به برکت حضرت امام خمینی(ره) برای ما به ارمغان آمد، ولایت فقیه که سند عزت ماست از ایشان برای ما به ماندگار مانده است. خدا را سپاسگزاریم که مجلس خبرگان رهبری پس از حضرت امام خمینی(ره) یکی از یاران آن حضرت را که از شجاع‌ترین فرزندان امام و یاران امام و انقلاب، را به عنوان رهبری نظام اسلامی انتخاب کردند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری کشتی انقلاب اسلامی را تاکنون در سخت‌ترین شرایط به پیش برده است، گفت: در طول 28 سال گذشته شاهد شکوفایی این شجره طیبه در مسائل داخلی، فرامنطقه‌ای و بین‌المللی بوده‌ایم، مقام معظم رهبری کشتی هدایت این امت را به نحو احسن بر عهده گرفته‌اند و از خدا می خواهیم که عمر بابرکت به ایشان دهد تا این کشتی را با صلابت و با عظمت به پیش ببرد.

وی 15خرداد، سالروز قیام بزرگ ملت ایران در سال 42 را یکی دیگر از روزهای سرنوشت‌ساز و تاریخی ملت ایران دانست و گفت: قیام 15 خرداد نقطه آغاز انقلاب اسلامی ایران است و اگر نهضت امام نبود معلوم نبود امروز وضعیت ایران چگونه بود. گرچه شهدای بسیاری در15 خرداد تقدیم انقلاب کردیم و این مردم بودند که قیام کردند نه سیاسیون و این مام راحل بود که قیام 15 خرداد را به پا کرد و یاد آن روز را احیا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دنیا باید بداند ملت ما همچنان پای عهد و پیمان خود با امام راحل و آرمان‌های انقلاب مانده‌اند و هر روز در این مسیر بیشتر استقامت می‌کند. و آثارش را هم در دنیا شاهدیم، بیداری اسلامی که در دنیا شکل گرفته نشات گرفته از انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به سلطه طلبی قدرت‌های اتکباری و استعماری جهان گفت: دنیا بیداری و استقامت خود را مدیون قیام امام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار