آیت‌الله حسینی همدانی گفت: امروز باورهایی چون ایستادگی در برابر ظالمان و مستکبرین، با مفاهیمی چون “تعامل با جهان” مورد هجوم قرار داده می‌شوند؛ حجاب، سبک زندگی الهی اسلام، حکومت مستضعفین باورهای ما هستند که دشمن به‌آرامی و به شکل خزنده در حال تخریب این باورهاست.
کد خبر: ۸۸۶۷۸۳۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: اهل تقوی از ظلم دوری می‌جویند؛ نه ظلم می‌کنند و نه زیر بار ظلم دیگران می‌روند.


آیت‌الله حسینی همدانی با بزرگداشت قیام حماسی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در پی سخنرانی امام خمینی در سیزدهم همان ماه، بیان داشت: در این قیام عظیم ضد استکباری، به رهبری مرجعیت شیعه و با نزدیک به ۱۵ هزار نفر شهید، تاریخ‌ساز شد و ثمره‌ی آن ۱۵ سال بعد به بار نشست و طومار دودمان طاغوت را در هم پیچید.

وی یادآور شد: امام (ره) ۱۵ خرداد را از ایام‌الله دانست؛ چراکه مبنای قیام و انقلاب اسلامی قرار گرفت؛ قیامی که طبق بیان صریح امام (ره) بر اساس دین، احکام الهی، استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی، مقابله با مستکبران و حمایت از مظلومان بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: در مقابل، امروز می‌بینید که همان‌طوری که دشمنان نظام می‌خواهند و برای آن برنامه دارند؛ عده‌ای ندانسته و یا دانسته، خائنانه و با موذیانه‌ترین روش‌ها تلاش می‌کنند تا بگویند که دوره‌ی انقلاب تمام شد و درعین‌حال تلاش می‌کنند تا جای ممکن آرمان‌های اولیه انقلاب را دچار انحراف کنند و از کارایی لازم بیندازند.

وی تصریح کرد: از تحریف شخصیت خط امام و گفتمان رهبری و اصول انقلاب اسلامی گرفته تا اقدامات فرهنگی مخرب به حال جامعه و تغییر سبک زندگی جامعه به‌سوی سبک زندگی غربی و پذیرش سلطه‌ی فرهنگی آن‌ها، طراحی‌هایی است که امروز به جدیت در حال دنبال شدن از سوی دشمن و اذناب داخلی اوست.

امام‌جمعه کرج گفت: وقتی نفوذ در دستگاه‌ها صورت گرفت، مسئولین هم حرف‌هایی می‌زنند و اقداماتی انجام می‌دهند که دشمنان به دنبال آن هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: مسئولین پاسخ دهند تا همه بدانند که چرا مدتی است در کشور تلاش می‌شود به‌جای تسهیل شرایط و فراهم آوردن مقدمات ازدواج آسان جوانان و کمک به اشتغال آن‌ها که ضامن امنیت روانی جامعه و از بین برنده‌ی مفاسد اجتماعی است؛ به اسم برابری جنسیتی یا عدالت جنسیتی، برای "دختران مجرد” به شکل گسترده ایجاد اشتغال شود؟!

وی تأکید کرد: اینکه برنامه‌ریزی شود تا دختران مجرد مشغول به کار شوند و مردان و پسران، بیکار شده و در خانه بمانند، مسئله‌ای را حل می‌کند یا خود عامل مشکلات است؟! آیا این کار، غیر از بازی کردن در نقشه دشمن است؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: دشمنان می‌دانند که نمی‌توانند با اسلام به شکل رودررو مقابله کنند، لذا با اسامی دهان‌پرکن و الفاظ به‌ظاهر زیبا، به دنبال تغییر باورها در جامعه هستند؛ وقتی باورها تغییر کرد، افکار و رفتار نیز تغییر می‌کنند و درنهایت ساختارها تغییر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امروز باورهایی چون ایستادگی در برابر ظالمان و مستکبرین، با مفاهیمی چون "تعامل با جهان” مورد هجوم قرار داده می‌شوند؛ حجاب، سبک زندگی الهی اسلام، حکومت مستضعفین باورهای ما هستند که دشمن به‌آرامی و به شکل خزنده در حال تخریب این باورهاست.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: مسئولین محترم! به سمت اصول اسلام برگردید؛ دستان خود را از دامان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و قرآن کوتاه نکنید که راه را به‌روشنی به ما نشان داده‌اند.

وی ادامه داد: طبق بیان خداوند متعال در آیه ۱۲۰ سوره مبارکه بقره، یهود و نصارا از شما راضی نخواهند شد مگر وقتی‌که به تبعیت و اطاعت کامل آن‌ها در بیایید؛ چرا چیزی را که خدای تعالی در قرآن کریه دانسته، با نام‌هایی چون "تعامل با جهان” بزک می‌کنید و به خورد مردم می‌دهید؟!

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: دشمن دائماً نقشه می‌کشد و به دنبال روزنه‌ای برای رخنه است، ما نیز باید آگاه بوده و برای حرکات آینده‌ی او برنامه داشته باشیم.

وی گفت: قوام دین و احکام الهی به امربه‌معروف و نهی از منکر است، این حکم الهی در همه‌ی زمینه‌های فردی و اجتماعی ورود دارد؛ اگر به این قانون درست عمل نشود، دیگران سو استفاده می‌کنند و شما را نهی از معروف و امر به منکر می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: نمی‌بینید این روزها چگونه با زبان‌بازی، شما را به منکر دعوت می‌کنند و "حجاب” را که حق خدا و حق خود شخص است، دستور الهی، نماد وقار و عفت و حیا و ضامن سلامت جامعه و خانواده است؛ بی‌پروا، مورد هجمه قرار می‌دهند؟! این‌ها با اصل دین مخالف هستند و می‌خواهند دین وجود نداشته باشد.

وی تأکید کرد: باید در جلوگیری از منکر محکم بود، به‌هیچ‌وجه نباید با کسی که عمداً و علناً حکم خدا را زیر پا می‌گذارد مسامحه کرد و به او روی خوش نشان داد؛ این مسئله راجع به حیثیت جامعه بانوان است و خودشان باید به دفاع برخیزند.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: هیچ‌کس نباید خود را ایمن از مکر شیطان بداند؛ به فرموده قرآن، شیطان با تزیین باطل و "تطویع” و "دور را نزدیک نشان دادن” جلو می‌آید و با همین حربه، کاری می‌کند که عملی مانند برادرکشی که هیچ‌کس فکرش را هم به ذهن راه نمی‌دهد، توسط پیامبر زاده‌ای چون قابیل انجام شود.

وی یادآور شد: اجرای احکام اسلام و دستورات قرآن کریم، از اموری است که رهبری فرمودند مسئولین باید در انجام و دفاع از آن صریح باشند؛ نه اینکه خدای‌نکرده قوانینی وضع و امضا کنند که مغایر دستورات اسلام باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) در چهاردهم خرداد و تشییع ۱۰ میلیون نفری پیکر مطهر ایشان در شانزدهم خرداد، اظهار داشت: در همان روزها که تحلیلگران، کار انقلاب را پایان‌یافته می‌دانستند، معرفی آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله) به‌عنوان رهبر انقلاب از هدایت‌های الهی و الطاف خداوند در حق مردم ایران بود.

وی بیان داشت: قدرت یک مدیر را در بحران‌ها می‌توان آزمود و در مدت نزدیک به سه دهه همه دیده‌اند که چگونه این مرد بزرگ، خطرات پیش روی کشور و انقلاب را شناسایی و رفع کرد و در مقابل کژروی‌ها و اشتباهات ایستاد و از تلاش برای عزت و اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی دست برنداشته است.

آیت‌الله حسینی همدانی با گلایه از سکوت مسئولین و رسانه‌ها در خصوص خسارات حاصل از تحویل گاز رایگان ایران به ترکیه درنتیجه اشتباهات مسئولین مربوطه، بیان داشت: انتقال گاز ایران به ترکیه به شکل رایگان، تاراج سرمایه ملی ایران است.

وی در پایان خطبه‌های نماز ضمن تأکید بر تقویت محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان به اوضاع وخیم غیرنظامیان یمنی اشاره کرد و یادآور شد: وبا تاکنون ۵۰۰ نفر را در این کشور به کام مرگ فروبرده و ۷ میلیون یمنی غیرنظامی در معرض خطر هستند.

امام‌جمعه کرج گفت: حسابی در بانک ملی ایران برای جذب کمک‌های مردمی برای این عزیزان در نظر گرفته‌شده است که مردم می‌توانند وجوه اهدایی خود را به این حساب واریز کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها