امام‌جمعه ندوشن:

امام تا آخر عمر آمریکا را شیطان بزرگ دانست/ تداوم راه امام راحل، مهم‌ترین ویژگی رهبر معظم انقلاب است

امام‌جمعه ندوشن گفت: امام خمینی(ره) تا آخر عمر آمریکا را شیطان بزرگ دانست و با ایستادگی در برابر استکبار جهانی و اعتماد به خود پیروز شد.
کد خبر: ۸۸۶۷۸۹۰
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ندوشن، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جوادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ندوشن با تسلیت فرارسیدن سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و با اشاره به ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: معطر کردن قلوب به نور ولایت و ایمان از مهم‌ترین اقداماتی است که مؤمن قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان باید انجام دهد.

امام‌جمعه ندوشن افزود: ماه مبارک رمضان ماه بخشش و غفران الهی است و باید از این فرصت ارزشمند برای توبه و طلب استغفار بهره برد.

وی روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را توفیق الهی دانست و گفت: حضور بر سفره الهی و شرکت در میزبانی خداوند توفیق بزرگی است که شاید نصیب هرکسی نشود.

خطیب جمعه ندوشن در ادامه با اشاره به ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد گفت: ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سال ۱۳۴۲ بسیاری از مردم در شهرهای مختلف و در رخداد قیام خونین ۱۵ خرداد به شهادت رسیدند و جرقه انقلاب اسلامی زده شد.

وی افزود: احیا اسلام و مکتب قران از اهداف امام خمینی (ره) بود و توانست با قیام اسلامی خود جلوی چپاول گری استعمارگران را بگیرد.

جوادی، عزت بخشیدن به مسلمان را از دیگر اهداف امام خمینی(ره) و دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی و جرقه آن در سراسر دنیا و مطرح کردن اسلام در دنیا دستاورد قیام امام خمینی است.

وی با تأکید بر اینکه جایگاه رهبری در جامعه اسلامی، جایگاهی حیاتی است هم گفت: آنچه موجب می‌شود تا در مقابله دشمنان در هر جبهه‌ای پیرو و موفق باشیم جایگاه ولایت و رهبری در کشور است و در این راستا بسیار مهم است که در کنار همدیگر بودن در کشور بیش از گذشته نمود پیدا کند.

امام‌جمعه ندوشن، انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز ظهور بقیه‌الله(عج) دانست و گفت: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر باید استوار بماند چراکه انقلاب اسلامی خود برگرفته از این فریضه بود و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است.

وی افزود: مقابله و مبارزه با ظلم از وظایف انبیا الهی است و باید با جدیت ایستادگی کرد.

جوادی، دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی را همیشگی دانست و گفت: انقلاب اسلامی با قرآن و ائمه اظهار عجین شده و دشمنان مخالف این حکومت است چراکه با استقلال و دفاع از مظلومان جهان،قدرت پوشالی آنان را در هم می‌پیچد.

ارسال نظرات