خبرهای داغ:
رسول امامي
مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در امامزاده سلطان سید علی (ع) نایین برگزار می‌شود
مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در امامزاده سلطان سید علی (ع) نایین برگزار می‌شود سرهنگ مسعود اکبری فرمانده سپاه نایین در گفتگو با خبرنگاربسيج ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و همچنین سالروز قیام ۱۵ خرداد گفت : بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب […]
کد خبر: ۸۸۶۷۹۱۸
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

سرهنگ مسعود اکبری فرمانده سپاه نایین  در گفتگو با خبرنگاربسيج، ضمن عرض تسلیت به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و همچنین سالروز قیام ۱۵ خرداد گفت :  بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ، حضرت امام خمینی (ره) را به عموم مسلمانان جهان بویژه مردم ایران اسلامی تسلیت عرض می نمایم.

وی افزود : امروز در حالی در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم که بیست و هشتمین سال از این دوران را در هجران یار سفر کرده و معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) سپری کرده ودر  سالروز رحلت ملکوتی آن بزرگمرد تاریخ اندوهناک و گریانیم.

فرمانده سپاه نایین  اضافه کرد:  حضرت امام خمینی (ره) با برنامه ریزی دقیق و تنظیم راهبردهای سرنوشت ساز و تاکتیک حرکت انقلاب  اعتماد به نفسی فوق العاده و اراده پولادین خود توانستند نظام جمهوری اسلامی را بنیان گذاری کنند.

وی از شاخصهای مهم حضرت امام خمینی (ره) همخوانی و حاکمیت مذهب در جامعه با مذهب سیاست در  جهان امروز عنوان کرد.

سرهنگ اکبری بیان داشت : امام (ره) بدون تردید در راهبری قشرهای مختلف مردم ایران تا رسیدن به نتیجه ، یعنی پیروزی انقلاب در سال ۵۷ ، نقشی بی بدیل داشتند که کمتر در تاریخ جهان شخصیتی مانند امام خمینی (ره) می توان مشاهده کرد.

وی تصریح کرد : امروزه انقلاب اسلامی ایران یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در پیشبرد روند بیداری اسلامی و آگاهی مسلمانان و افزایش فعالیت های موثراسلامی در جوامع مسلمانان بوده است و  این انقلاب سبب تغییرو دگرگونی معادلات سیاسی وموازنه قوا در مقیاس جهانی به سود ملت های اسلامی شده است .

فرمانده سپاه نایین مهمترین وظیفه مسئولان ونهادها را تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی برای جلوگیری از تحریف شخصیت ایشان دانست و گفت بازخوانی اندیشه های امام در سالگرد رحلت ایشان برای قشر نوجوان و جوان امری ضروری است که موجب وحدت جامعه می شود.

وی با اشاره به این‌که در جهت بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در ایام ۱۴ و ۱۵ خردادماه جلسات متعددی برگزار شده است، بیان کرد: برای این دو روز برنامه های تدوین شده  که با مشارک نهادهای مردمی و دولتی، ادارات و سازمان‌ها در مساجد، و امامزاده سلطان سید علی (ع)  شهرستان نایین  برگزار می شود.

سرهنگ اکبری در ادامه  به گزارش  برنامه های روز ۱۴ و ۱۵ خرداد اشاره و یادآور شد : امسال برای ارتحال امام خمینی(ره) و بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خردادماه باتوجه به تقارن سالگرد با ماه مبارک رمضان اعزام کاروان به حرم مطهر انجام نمی‌شود.

وی به زمان و مکان مراسم ارتحال امام(ره) در شهر نایین  اشاره کرد و یادآور شد: مراسم گرامیداشت در نایین طی سه روز متوالی از ۱۳ تا ۱۵ خرداد ماه در امامزاده سلطان سید علی (ع)  برگزار می شود.

فرمانده سپاه نایین در پایان  ضمن یادآوری افزود : مراسم روز ارتحال با پخش زنده سخنرانی رهبر معظم انقلاب  از ساعت ۱۸ آغاز و تا ساعت ۲۰ ادامه دارد که زائرین و اقشار مختلف مردم پس از اقامه نماز مغرب و عشا به ضیافت افطار می پردازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها