خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: آیا غیر از این است که اجبارا رو الزاما می خواهند سبک زندگی ما را تغییر دهند، چرا باید منتخب ملّت بیاید و بگویید که خط قرمز من 2030 است.
کد خبر: ۸۸۶۷۹۵۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از هرسین، حجّت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (س)اظهار داشت: این بانوی بزرگوار منشأ خدمات و برکات فراوانی برای دین اسلام بود و به حقّ مظهر مقاومت و تجلی ایمان و از لحاظ مالی و روانی هم کمک کار پیغمبر اکرم (ص) بود.

 
وی افزود: بعضا تهمت های ناروا و ناجوانمردانه ای به پیامبر اسلام (ص) داده می شود که نعوذ بالله آن حضرت حرم سرا درست کرده بود، باید در این خصوص گفت که پیامبر اکرم (ص) در اوج جوانی و در سن 25 سالگی با یک زن  40 ساله به اسم حضرت خدیجه (س) ازدواج می کند و در مدت 25 سالی که با حضرت خدیجه (س) بودند هیچ ازدواجی نداشته اند.

 
امام جمعه شهرستان تصریح کرد: ازدواج هایی که پس از یک سال از وفات حضرت خدیجه (س) صورت گرفته باید دید که با چه کسانی و با چه اهداف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بوده است.

 
حجت الاسلام باقری با ااشاره به رحلت جانگذار امام خمینی(ره) اظهار داشت: در طول تاریخ پس از غیبت کبری شخصیتی به تأثیرگذاری امام خمینی(ره) نداشته ایم و نکته اساسی در کار امام خمینی (ره) این بود که در اراده الهی و تکلیف شرعی خودش را غرق کرده بود.

 
وی افزود: امام بزرگوار ما دنبال خواص نبود و اتکالش به خداوند و توده مردم بود، تأثیرگذاری امام خمینی (ره) حتّی پس از 28سال از رحلت آن بزرگوار مشهود است و انسان وقتی تصاویری از سخنرانی های ایشان را می بیند اشک در چشمانش حلقه می زند.

 
خطیب جمعه شهرستان خاطر نشان کرد: زنده نگه داشتن نام امام خمینی (ره) به این است که راه و منش و سیره او را ادامه دهیم و در برابر ظالمان خسته و تسلیم نشویم و به انقلابمان ایمان داشته باشیم.

 
حجّت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: مسئولین ما و کسانی که ادعای خدمت به مردم دارند اگر دم از پیروی از امام راحل می زنیم فقط حرف نباشد بلکه باید در روش هم بتوانیم به سیره امام خمینی (ره) عمل کنیم، حرف های دشمن شاد کنی که برخی از مسئولین می زند تشویق دشمن را بر می انگیزد.

 
وی با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت افزود: چند نکته در این خصوص قابل ذکر است، اوّل اینکه با تمام امّا و اگر ها و گزارشات از تخلفاتی که در برخی از شعب در کشور و در همین شهرستان وجود داشت بالاخره شورای نگهبان سلامت کلّی انتخابات را تأیید کردند و باید حرف شورای نگهبان را قبول کرد که اگر قبول نکینم به فرموده امام خمینی (ره) مفسد فی الارض هستیم.

 
امام جمعه شهرستان تصریح کرد: بالاخره آقای روحانی رئیس اجرایی کشور شد و مورد احترام همگان است و از حمایت همه برخوردار خواهد شد چه آنهایی که رأی دادند و چه آنهایی که رأی ندادند همه موظفیم که به دولت کمک کنبم.


حجّت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: نکته دوّم تنفیذ حکم رئیس جمهور است که طبق قانون رهبر معظم انقلاب این حکم را مشروعیت می بخشد و رأی مردم را قبول می کند و تا زمانی که در چارچوب قانون، خط امام و مشروعیت نظام باشند محترمند امّا اگر خدایی ناکرده اندکی زاویه بگیرند قطعًا مردم در برابر آنها خواهند ایستاد.

 
وی در ادامه افزود: انتظار مردم متدین و خانواده شهدا این است که مواضع، سیره و روش دولت و مسئولین و وزرایی که انتخاب می کند خط مشی سیاسی و اجرایی آنها در خط رهبری و چارچوب قانون باشد.

 
خطیب جمعه شهرستان خاطر نشان کرد: متأسفانه ما شاهد بودیم که منتخب مردم در ایّام تبلیغات بعضًا دشمن شاد کن و ساختار شکنانه حرف زدند و انتظار می رفت که در جایگاه مخالف نظام حرف نزنند، از روی خیرخواهی عرض می کنیم انتظار نداشتیم که منتخب مردم حرف هایی بزنند که در شأن ایشان نباشد و طلاب حوزه علمیه را متهم کنند به بلندگو بدستان بعضی ها.


حجّت السالام باقری در ادامه اظهار داشت: از اوّل انقلاب و تاریخ اسلام حوزه های علمیه مستقل بودند و برای درد دین حرف میزدند، موضع گیری ائمه جمعه و علمای حوزه های علمیه برای درد دین بوده است آنها بر اساس تکلیف و وظیفه این کار را انجام داده اند و نباید نگرانی به وجود بیاید.


وی با اشاره به سند2030 افزود: رهبری به طور علنی در این خصوص مطالبی را بیان کردند و مراجع تقلید هم موضع گیری کردند، آیا غیر از این است که اجباراً و الزاماً می خواهند سبک زدگی ما را تغییر دهند، چرا باید منتخب ملّت بیاید و بگویید که خط قرمز من 2030 است.


امام جمعه شهرستان خاطر نشان کرد: در هرسین به تبع کشور جشنی برگزار شد و در آن مجلس حرف های زدند که نباید زده می شد و نماینده ارشد دولت در شهرستان نباید این موضع گیری را می کردند و طرفداران رقیب را متهم به بعضی چیزها می کردند.

 
حجّت الاسلام باقری اظهار داشت: در همین هرسین زنده باد فتنه گر سر دادند چرا باید این گونه باشد و کسانی که متهم اند و در کلان نظام مجرم هستند و افراد فتنه گری که رهبری انقلاب بارها بر علیه آنها موضع گیری کردند آن وقت ما در این شهرستان بیاییم و زنده باد فلانی سر بدهیم و مدیر شهرستان هم در این جلسه باشد و حرفی نزند، آخرت و دین خود را به خاطر چه چیزی بسوزانیم.

 

وی افزود: انتظار داریم مسئولین شهرستان، دلسوزان و حزب الهی ها موضع گیری کنند نباید کسانی که دم از زنده باد فتنه گر می زنند در این شهرستان قد علم کنند، حقیر به طور جدّ در برابر کسانی که بخواهند دم از آزادی فتنه گران بزنند می ایستم.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: حضور مردم پشتوانه اصلی جمهوری اسلامی است، مردم رأی داده اند و انتظارات و مشکلات معیشتی دارند و به خاطر این رأِی دادن  که مسأله بیکاری، رکود و آسیب های اجتماعی حل شود و انتظار می رود که دولت منتخب این مشکلات را حل کند و رونقی بدهد.

 

حجّت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: به تبع کشور ما در شهرستان هرسین هم انتظاراتی داریم که از آن جمله گرفتاریهای فراوان، بیکاری بالای 30 درصد مهاجرت مردم است نه مثل خیلی از امورات شهر مثل موضوع آب شرب هرسین که بیایند و حرفی بزنند و قولی بدهند و متأسفانه رونقی نبینیم.

 

وی افزود: قبل از انتخابات در همین مکان نماز جمعه گفتند سه روز دیگر الان نزدیک به بیست روز از آن زمان گذشته است چرا هنوز اقدامی صورت نمی گیرد، نماینده شهرستان با هزار زحمت بودجه را گرفته اند چرا مسئولین اجرایی شهرستان پیگیری نمی کنند.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به بیماری تب کریمه و اقداماتی که در این خصوص بایستی در شهرستان صورت بگیرد خاطر نشان کرد: از جمله مناطقی که هشدار داده شده همین هرسین است، چند سالی است که مردم هرسین گوشت مورد نیاز خود را از همین مراکز فروش مرغ زنده و گوسفند در نقاط مختلف شهر تهیه می کنند تا کی می خواهید نظارتی نداشته باشید و مدیریت نکنید.

 

حجّت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: چند سال است که مسأله میدان دام را می خواهند حل کنند ولی نمی توانند، می گویند مردم نمی گذارند بله همین طور است ولی منِ مسئول چه اقدامی انجام داده ام.

 
وی با اشاره به انتخابات شورای شهر و تبریک به منتخبین مردم تصریح کرد: متأسفانه شاهد خرید و فروش رأی و آوردن افرادی از شهرهای دیگر برای دادن رأِی بودیم، تا کی می خواهیم اعتقاد خود را بفروشیم و آن عقیده ای که در وجود ما هست را به 20 هزار تومان بفروشیم، تا زمانی که شهر به خرید و فروش رأی اداره شود وضعیت همین است مگر اینکه فرهنگ مردم عوض شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات