آیین انس با قرآن کریم در آستانه ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و فرارسیدن سالروز قیام خونین 15 خرداد در ناحیه بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۷۹۷۰
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری در این محفل نورانی، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضران در ایام با فضیلت ماه مبارک رمضان، فرارسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و شهادت مبارزان انقلابی در قیام 15 خرداد را تسلیت گفت.

حجت الاسلام سید مهران کریم، با استناد به وصایای مهم حضرت علی (علیه السلام)در بستر شهادت به امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) فرمودند:« والله والله فی القرآنه لا یسبقکم بالعمل به غیرکم ))، یعنی؛ خدا را، خدا را، که عمل به احکام قرآن را فراموش ننمایید، نکند دیگران در عمل به آن از شما پیشی گیرند.»

کریم پور افزود: این سخن اشاره به آن است که نکند شما تنها به تلاوت قرآن و قرائت و تجوید آن قناعت کنید و محتوای آن را به فراموشی بسپارید، در حالی که بیگانگان از اسلام، به محتوای آن عمل کنند. مثلا آنها در ارایه ی اجناس خود به بازار صدق و امانت را رعایت کنند، ولی شما چنین نباشید و یا آنها به پیمانهای خود عمل کنند و شما راه پیمان شکنی پیش گیرید. آنها در تحصیل علوم مختلف و نظم و انضباط بکوشند و شما بی اعتنا باشید و عقب بمانید.

وی، ادامه داد: در حدیثی آمده که زیاد بن لبید نزد پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بود، حضرت مطلبی فرمود سپس اضافه کردند: این موضوع هنگامی رخ می دهد که علم از میان شما برچیده می شود.

حجت الاسلام کریم پور، اضافه کرد: زیاد می گوید: به پیامبر عرض کردیم؛ چگونه علم برچیده می شود در حالی که ما قرآن می خوانیم و فرزندان و فرزندانِ فرزندان ما تا روز قیامت قاری قرآن خواهند بود؟، پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «وای بر تو زیاد، من تو را از افراد با فضیلت مدینه می دانستم (این چه سخنی است که می گویی؟) آیا یهود و نصارا تورات و انجیل را نمی خوانند، در حالی که عمل به چیزی از دستورات آن نمی کنند(بترسید از اینکه شما هم به همین سرنوشت گرفتار شوید).

در این مراسم، قاریان کلام وحی به قرائت آیاتی از قرآن مجید پرداختند.

ارسال نظرات