خبرهای داغ:
رسول امامي
مراسم جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با حضور خیران و مسئولان در نایین برگزار شد.
مراسم جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با حضور خیران و مسئولان در نایین برگزار شد. به گزارش خبرنگار نائینا،عباسعلی پوربافرانی نماینده نایین وخوروبیابانک در این مراسم از گلریزان در آیین دینی بعنوان بخشش و انفاق یاد کرد وگفت : قرآن با تعابیر متعدد مؤمنان را به انفاق کردن در راه خدا فرمان داده […]
کد خبر: ۸۸۶۸۰۰۶
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرنگاربسيج،عباسعلی پوربافرانی نماینده نایین وخوروبیابانک در این مراسم از گلریزان در آیین دینی بعنوان بخشش و انفاق یاد کرد وگفت : قرآن با تعابیر متعدد مؤمنان را به انفاق کردن در راه خدا فرمان داده است چراکه انفاق کردن در راه خدا و رفع حاجت نیازمندان آثار و برکات فردی و اجتماعی متعددی در بر دارد.

وی افزود :گلریزان یک آیین دینی  با ورزش باستانی عجین شده است که با روحیه پهلوانی و در زورخانه پدیدار آمده است.

پوربافرانی انفاق را مانند دانه ی گندم توصیف کرد که وقتی این دانه گندم کاشت و برداشت می شود در هر خوشه هفت دانه وبا سود هفتصد دانه ارزش و اعتبار دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید مصداق آیه مَنْ جَاءَ بالحَسَنهِ فَلَهُ عَشْرُ امثالِهَا عمل کنیم بیان داشت :

برای هر کار نیک و خیری که  انجام می دهیم انفاق آن برای حسنات حساب خیلی بزرگ ،بلندمدت و با سود هفتصد برابر است.

این نماینده مجلس با اشاره به  فلسفه وجودی یک جوانمرد و پهلوان در زمان مشکل وگرفتاری افزود :پهلوانان در آیینی که گلریزان نام داشت که با ریختن گل و گردش در میان گود زورخانه برای رفع مشکلات مالی فرد نیازمند ،اقدام می کردند.

وی از سی و سه پل اصفهان بعنوان یکی از آثار ارزشمند تاریخی که در  دوران شاه عباس با جشن گلریزان ساخته شد یاد کرد و گفت : دامنه آیین گلریزان بسیار گسترده است چرا که سی وسه پل اصفهان که یک منبع درآمد و بعبارتی به رگه حیات اصفهان که زاینده رود است  معنا می بخشد.

پوربافرانی تصریح کرد :اثر نتیجه یک جشن گلریزان در حمایت از نیازمندان کمتر از ساخت سی و سه پل نیست .

وی بیان داشت : با روانه  زندان شدن یک سرپرست خانواده ای از یتیم هم یتیم تر می شوند.چرا که برای حفظ آبرو تلاش می کند تا کتمان کند واین اوج فاجعه ای که برای زندانی اتفاق می افتد.

نماینده نایین و خوروبیابانک با اشاره به اینکه جشن گلریزان فقط برای محکومین جرائم غیرعمد است تاکید کرد : قرار نیست زندانی را در قاچاق مواد مخدر و جرائم عمدی نقش داشته حمایت شود.

وی در سخنانی با گلایه از  جذب ۱۰۰۰ میلیارد از سپرده‌های مردم نایین توسط موسسه غیرمجاز گفت : "سودهای بالای بانکی” که بیشتر در موسسات غیرمجاز به مردم پرداخت می شود معضلی شده برای مردم! البته بارها در مجلس به مسئولین هشدار داده و از آنها خواسته به خاطر چند درصد سود بیشتر از این موسسات حمایت نکنند.

پوربافرانی همچنین به ورشکستگی بیمه توسعه اشاره کرد و افزود : دولت بیمه توسعه ای را مجوز داد که تا امروز با بیمه نامه هایی که به دست مردم داده مشکل ساز شده است . یک بیمه از لحاظ پوشش اعتبار خیلی مهم است و بدنبال اعتبار در  روزنامه  و تلویزیون نباشید.

وی در پایان با ابراز خرسندی از ایجاد شغال در سال جاری گفت : ان شاءالله با برگزاری جشن های گلریزان بتوانیم در حوزه اشتغال نیز با کمک خیرین و مسئولین قدم برداریم و بتوانیم از کسانی که به دلیل گرفتاری در زندان هستند حمایت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها