خبرهای داغ:
نماینده مردم شاهرود و میامی با بیان اینکه تنها حدود 25 درصد از قانون رفع موانع تولید در کشور اجرایی شده است، گفت: برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق و حمایت از تولید داخلی باید کاری کرد تا واردات کالا چه به صورت قانونی و یا غیر قانونی صرفه اقتصادی نداشته باشد.
کد خبر: ۸۸۶۸۰۳۶
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به موانعی که بر سر راه تولید وجود دارد، اظهار داشت: حدود نیمی از موانع موجود بر سر راه تولید در کشور ما موانع قانونی بوده که با تصویب قانون رفع موانع تولید بخش قابل توجهی از آن حل شده است اما در حوزه اجرای آن هنوز با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: آنچه که دست اندر کاران از آمار اجرایی شدن این قانون اعلام می‌کنند چیزی حدود 15 تا 25 درصد است که اگر این قانون بصورت کامل و 100 درصدی اجرا شود بخش زیادی از موانعی که  در حوزه‌های مالیات، تامین اجتماعی، قوانین واردات و صادرات و ... جلوی راه تولید را گرفته‌اند از میان برداشته خواهند شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با توجه به بروکراسی‌های پیچیده اداری که در کشور شاهد آن هستیم، بیان داشت: بروکراسی های پیچیده موجود ناشی از رویه‌های بسیار پیچیده و طولانی است که مد نظر قرار گرفته  و ارتباطی به قوانین موجود ندارد چرا که قانون بصورت شفاف و صریح همه موارد را مشخص کرده است.

حسینی شاهرودی با عنوان اینکه با پیشروی سیستم موجود، در زمینه اقتصاد مقاومتی پیشرفتی نخواهیم داشت افزود: برای حرکت به سمت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی ابتدا باید قوانین مناسبی وجود داشته باشد که خوشبختانه تا کنون این امر محقق شده اما در مرحله بعد چیزی که برای تحقق این موضوع مورد نیاز است عوض شدن مقررات، رویه ها و ساختارهای موجود است که در کشور ما در این مورد هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

 نایب رئیس فراکسیون کار و کارآفرینی مجلس در پاسخ به این سوال که قاچاق چه زمانی در کشور ما ریشه کن خواهد شد، عنوان کرد: زمان خاصی را برای این موضوع نمی‌توان تعیین کرد چرا که بستن کامل تمامی مرزهای زمینی، هوایی، خاکی و ...  و همچنین اعمال نظارت بر روی این مبادی ورود کالا و کنترل آن‌‌ها کار ساده‌ای نیست و تنها در یک صورت می‌توان این کار را عملی کرد و آن هم اینکه کلیه قوانین مربوط به این حوزه از قبیل قوانین کوله بری، مرزبانی، گمرکی و ...تغییر کند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: مسیر روان تری که برای مقابله با قاچاق و حمایت از تولید وجود دارد این است که شرایطی بوجود بیاید که واردات کالا چه به صورت قانونی و یا غیر قانونی در برابر تولیدات داخلی صرفه اقتصادی نداشته باشند که چنین موضوعی محقق نخواهد شد مگر اینکه قانون رفع موانع تولید به صورت 100 درصدی اجرایی شود و رویه‌های غلطی که وجود دارد بصورت صحیحی اصلاح شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها