خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی گفت: در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان که مشکل مکان دارند؛ ساختمانی با عنوان پردیس شرکت های دانش بنیان تا اواخر مرداد ماه افتتاح شده و 30 شرکت در آن مستقر می شوند.
کد خبر: ۸۸۶۸۰۵۶
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

جواد عقیلی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: جهت حمایت، مشاوره، ساخت، تجاری سازی و انتشارات طرح های نخبگان و مخترعین تلاش خود را بکار بسته ایم.

وی با اشاره به حمایت های مالی بلاعوض در حوزه فناوری افزود: حمایت تا سقف 5 میلیون تومان (پس از تصویب در کارگروه استان)، حمایت تا سقف 10 میلیون تومان (پس از تصویب در کارگروه سازمان مرکزی) و حمایت تا سقف 20 میلیون تومان ( برای طرح های نیمه حرفه ای) است.

عقیلی پور با اشاره به حمایت های مالی در قالب وام ادامه داد: حمایت برای تجاری سازی محصولات (حداکثر زمان بازپرداخت به مدت 60 ماه و تنفس 12 ماهه است) ، حمایت تا سقف 50 میلیون تومان (نرخ سود تسهیلات 8درصد)، حمایت تا سقف 100 میلیون تومان( نرخ سود تسهیلات 10درصد) ، حمایت تا سقف 300 میلیون تومان(نرخ سود تسهیلات 12درصد) و حمایت تا سقف 500 میلیون تومان (نرخ سود تسهیلات 16درصد) است.

وی اظهارداشت: تامین مکان برای استقرار شرکت های دانش بنیان و فناور، چاپ کتب مولفین با مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت از پایان نامه های کاربردی تا سقف یک میلیون تومان در سطح استان انجام می شود.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه سال 96 سه برنامه در دستور کار ما است عنوان کرد: حمایت های مالی بلاعوض از طرح ها بعد از تصویب آن در یکی از کارگروه های برق، مکانیک، شیمی، فیزیک و نانو صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه امسال حمایت از طرح های نیمه حرفه ای، سفارش محور یا نیاز محور را در برنامه داریم خاطرنشان کرد: به مخترعی که طرح یا ایده اش نیاز نهاد یا سازمانی است 20 میلیون تومان بلاعوض داده می شود.

عقیلی پور گفت: در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان که مشکل مکان دارند؛ ساختمانی با عنوان پردیس شرکت های دانش بنیان تا اواخر مرداد ماه افتتاح شده و 30 شرکت در آن مستقر می شوند.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری با بیان اینکه هدف اصلی ما حمایت از مخترعین استان در جهت رفع نیازها است افزود: حمایت های تجاری سازی برای محصولاتی که برای تولید انبوه آماده شوند در راستای حمایت از مخترعین و مبتکرین در سال 96 انجام می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته این حمایت ها از 45 طرح بوده است خاطرنشان کرد: امسال از 60 طرح تا سقف 5 میلیون تومان حمایت می شود و از طرح های نیمه حرفه ای چهار طرح مورد نیاز استان حمایت می شوند و بقیه حمایت ها سقف ندارند. خدمات و وسایل کارگاهی مرکز رشد برای استفاده مبتکرین و نخبگان به طور رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان با بیان اینکه رسیدگی به مسائل تحصیلی و شغلی مخترعین بر عهده بنیاد ملی نخبگان است یادآور شد: برای حمایت از نخبگان با تمام دانشگاه ها و مراکز علمی استان تفاهم نامه امضا کرده ایم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها