امام جمعه فارسان:

15خرداد در تاریخ ایران جادوانه می ماند

امام جمعه فارسان گفت: پانزدهم خرداد 42 سرمنشأ انقلاب و نهضت اسلامی امام راحل، به عنوان روزی ماندگار در تقویم کشور و نظام اسلامی برای همیشه تاریخ جاودانه خواهد ماند.
کد خبر: ۸۸۶۸۰۸۸
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام حسین جمالی زاده در خطبه های این هفته شهر فارسان، ماه مبارک رمضان را در میان مسلمانان ماهی ارجمند و والا دانست و از این ماه به عنوان ماه رحمت، آزادگی و مغفرت نام برد. انسان با اعمال خود می‌تواند از رحمت، آمرزش و برکات الهی در این ماه برخوردار شود.

وی خواستار توجه ویژه بازاریان و کسبه این شهر به اقامه نماز جماعت شد و گفت: بسیاری از مغازه‌داران، تجار، کسبه و بازاریان وقت نماز که می‌رسد درب مغازه‌ها را بسته و برای اقامه نماز جماعت به مسجد می‌روند؛ اما برخی از آن‌ها به این وقت اهمیت نداده و همچنان درب مغازه خود را باز نگه می‌دارند.

امام جمعه فارسان، تصریح کرد: امام راحل با آن شخصیت جامع و منحصر بفرد خویش، یک عنایت اعجازگونه خداوندی بر ملت ما در این قرن بود که تجلیل از ایشان با شرکت در مراسم ارتحالش، در حقیقت ابراز شکر گزاری در آستان خداوند متعال است که مردم و مسئولین نباید آنرا دست کم بگیرند.

حجت الاسلام جمالی زاده در ادامه انتخاب غیر مترقبه و به موقع مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام راحل ره در همان روز ارتحال آن بزرگوار از جانب خبرگان ملت نشانگر اتصال این انقلاب و نظام به پشتوانه و حمایت های غیبی الهی بوده که بعد از بیست و هشت سال از آن دوران، شاهد آثار نورانی آن هستیم .

خطیب جمعه فارسان افزود: مردم ما در حال روزه داری با حضورشان در مساجد و نمازهای جماعت و نشستن در مجالس و محافل سخنرانی و جلسات معارف دین و قرآن و احکام، از نورانیت ماه رمضان کمال بهره برداری را داشته باشند و به آسانی از کنار چنین دریای رحمت و سفره باشکوه میهمانی خداوندی خود را محروم نکنند که خسارتی بس بزرگ در دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: پانزدهم خرداد 42 سرمنشأ انقلاب و نهضت اسلامی امام راحل، به عنوان روزی ماندگار در تقویم کشور و نظام اسلامی برای همیشه تاریخ جاودانه خواهد ماند.

امام جمعه فارسان اظهار داشت: روز یکشنبه 14 خردادماه ویژه‌برنامه بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان وکارکنان ادارات و نهادها در مکان مصلی و مسجد امام حسین(ع) شهر فارسان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات