مدیران کل کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی بر همکاری در جهت برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی تأکید نمودند.
کد خبر: ۸۸۶۸۰۹۲
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در این دیدار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با تقدیر از مشارکت این ارگان در جشنواره کتابخوانی رضوی، همکاری دستگاههای اجرائی و فرهنگی را موجب برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه ها دانسته و اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی، فرصتی برای ترویج معارف رضوی و نهادینه کردن هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

رباب عزیزخانی، برگزاری سلسله برنامه های فرهنگی هنری رضوی را مورد اشاره قرار داده و افزود: این برنامه ها، موجب معرفی بیشتر ارزشهای اصیل اسلامی و فرهنگ متعالی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می شود.

وی، همچنین با تجلیل از مشارکت فعالانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در انجمن کتابخانه های عمومی، حمایت های صورت گرفته از کتابخانه های عمومی را درخور تحسین بیان کرده و مراتب سپاس کتابداران استان را اعلام نمود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه، با اظهار خرسندی از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، این طرح ملی را موجب آشنائی جوانان با سبک زندگی ائمه اطهار(ع) و تشویق به کتابخوانی دانسته و برای مشارکت در برگزاری این جشنواره اظهار آمادگی نمود.

سیدناصر اسحاقی، برنامه های قابل اجرا با محوریت کتاب و جوانان را متنوع و گسترده بیان کرده و اظهار داشت: جوانان برای داشتن یک زندگی شایسته، بیش از هر چیز نیازمند مطالعه و کتابخوانی جهت ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ هستند.

این مسئول، ویژه برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی را یکی از غنی ترین برنامه های مورد اجرا در بین نهادهای فرهنگی و اجرائی قلمداد کرده و افزود: این برنامه ها، موجب رشد و شکوفائی استعدادهای هنری، ادبی، قرآنی و علمی اعضای کتابخانه های عمومی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل، انس و مودت مردم ایران با حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) را نماد بارز اتحاد و همبستگی مردم ایران خوانده، کتابخوانی را در نشر و گسترش فرهنگ منور رضوی بسیار تاثیرگذار دانست.

وی با اشاره به وجود بارگاه حضرت امام زاده صالح (ع)، برادر امام رضا(ع) در شهر اردبیل و ضرورت معرفی بهتر و بیشتر آن حضرت،خواستار اهتمام جدی نهاد کتابخانه های عمومی در این خصوص شد و گفت: در دوره های آتی جشنواره می توان کتاب های مربوط به امامزاده صالح (ع) را در جشنواره کتابخوانی رضوی مطرح کرد.

در این جلسه، طرح جشنواره کتابخوانی رضوی در شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستانها و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تأمین بخشی از جوایز منتخبان استانی جشنواره مورد تفاهم این دو مدیر کل قرار گرفت.

ارسال نظرات