امام جمعه اردبیل:

امام نماد سازش ناپذیری بود/بازاریان و متمولین بفکر فقرا باشند

کد خبر: ۸۸۶۸۱۲۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل ازپایگاه خبری آذرسلام، آیت ا.. سیدحسن عاملی در خطبه های نمازجمعه این هفته اظهار داشت: حضرت امام نماد حقیقی عزت ملی، مقاومت، سازش ناپذیری و نماد توحید بود.

تقسیم اسلام به اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را از ابتکارات خطیر حضرت امام دانست و گفت: حضرت امام با تبیین اسلام آمریکایی و هجمه به آن، روی درد اصلی امت اسلام دست گذاشت.

وی افزود: امام هیچ وقت از اصول اسلام و انقلاب تنازل نکرد و مرعوب قدرت ظاهری استکبار جهانی و جامعه به اصطلاح جهانی و ادبیات آنها نشد. حمایت از تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم خواند و در همان حادثه بیان کرد؛ "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" این اقدامات انقلابی و حماسی نشان می دهد که حضرت امام مشی مستقل سیاسی داشته ومتاثر از معیارهای متعارف غربی نبوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه ها؛ بازاریان و کسبه را به رعایت انصاف در معامله با روزه داران دعوت کرد و از متمولین خواست: با خداوند معامله کرده، طبق سیره معصومین از مازاد نیاز خود نواقص زندگی مستمندان را با نیت صدقه تامین دهند.

وی از اهالی دعوت کرد: با خرید شیفت بعد از ظهر نانوائی ها در مناطق محروم به روایات آمده عمل کنند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تشکیل ناتوی عربی – آمریکایی گفت: برنامه آمریکا، کوبیدن مسلمانها با دست مسلمانهاست. با دست ترکیه و کشورهای عربی، سوریه را کوبید و با دست ائتلاف عاصفه الحزم، یمن را کوبید و حالا با تجهیز کردها به سلاح های پیشرفته و پیچیده در شمال سوریه می خواهد ترکیه را بکوبد و اخیرا با تشکیل ناتوی عربی – آمریکایی می خواهد خط مقاومت را به دست کشورهای عربی بکوبد تا برای اسرائیل و انرژی؛ امنیت درست کند و آخر سر سراغ خود خائنین خواهد آمد.

وی اظهار داشت: زمینه ساز این خیانت ها کشورهای به ظاهر اسلامی منطقه و در راس آنها عربستان است. عربستان دو ائتلاف تشکیل داد و هر دو شکست خورد و حالا برای ترمیم شخصیت کریه خود دست به این خیانت زده است.

عاملی ادامه داد: ترامپ در عربستان مثل شیر ظاهر شد ولی در اسرائیل در برابر صهیونیست ها در نهایت انفعال بود و این نشان از عمق نفوذ صهیونیسم بین الملل در مدیریت و رهبری جهانی و ذلت امت مرحومه است.

وی به شدت از مفتیان عربستان که به قدسیت حضور ترامپ و خانواده او در سرزمین وحی فتوی داده و شاه سلمان را سفینه النجاه خوانده اند انتقاد کرد و گفت: اولوالامری که آنها می گویند سفینه النجاه هستند تماما سفینه الفرق امت بوده اند.

وی در خاتمه افزود: ائتلاف های ساختگی و مبتنی بر دلار، هیچ وقت جواب نداده و نخواهد داد. چنین خیانت هایی باعث افزایش اقتدار ایران اسلامی در منطقه و محبوبیت مضاعف در میان ملت های مسلمان خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار