نماینده سابق مجلس گفت: برخورد وزیر بهداشت با این خبرنگار اقدام غیرقابل قبولی است و خلاف اخلاق است و اصلا درست نیست با اصحاب رسانه‎ها چنین برخوردی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۸۶۸۱۴۷
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
قاسم جعفری نماینده سابق مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی در واکنش به توهین اخیر وزیر بهداشت به خبرنگار روزنامه قدس بیان کرد: برخورد وزیر بهداشت با این خبرنگار اقدام غیرقابل قبولی است و خلاف اخلاق است و اصلا درست نیست با اصحاب رسانه‎ها چنین برخوردی صورت گیرد، ضمن اینکه بهتر بود وزیر به جای مزدور خواندن آنها پیگیر بیمه آنها می‎شد!

جعفری ادامه داد: شاهد این بودیم که آقای وزیر در چندین مورد از موضع استعلا حرف می‎زند یعنی ضمن اینکه از اخلاق صحبت می‎کند اما موردهای زیادی نیز وجود دارد که برخورد شایسته آنهم در سطحی که برای خودش قائل است نداشته از جمله با فرماندار ایلام و همین‎طور در صحن مجلس دور قبل نیز نمونه‎هایی از عدم انتقادپذیری وی را شاهد بودیم.

نماینده سابق مجلس در ادامه با اشاره به شائبه انتخاباتی بودن برخی از افتتاح‎های صورت گرفته توسط وزیر بهداشت مطرح کرد: از آنجایی که بسیاری از افتتاح‎های صورت گرفته توسط وزیر بهداشت در ایام انتخابات و با هدف تبیلغاتی صورت می‎گرفته، ترجیح داد با درست کردن یک حاشیه بزرگ موجب شود اصل مسئله فراموش شود؛ یعنی با این شگردی که آقای وزیر از خود نشان داد و ایجاد حاشیه کرد تلاش کرد تا اصل ماجرا که می‎توانست مورد بازخواست عمومی شود و وجدان عمومی را بیدار کند فراموش شود که درخواست بنده از رسانه‎ها این است که همچنان اصل قضیه که جریان افتتاح‎های ناقصی است که آقای وزیر بهداشت و باقی وزرا در ایام انتخابات داشتند پیگیری کنند.

جعفری در خاتمه با تاکید بر لزوم عذرخواهی وزیر بهداشت از این خبرنگار و اهالی رسانه اظهار داشت: عذرخواهی وزیر بهداشت نیز بستگی دارد به شان و جایگاهی که آقای وزیر و دولت برای خودشان قائل هستند و و اینکه آیا دولت و وزرا فقط درصدد عذرخواهی از فرماندار هستند یا عذرخواهی از خبرنگار که شریان اصلی مردم‎سالاری در کشور است؟ در واقع  این امتحان بزرگ و خوبی است که صدق و کذب دعوا و ادعای دولت در آزادی فکر و اندیشه در رسانه را نشان می‎دهد.

ارسال نظرات