خبرهای داغ:
حجت الاسلام حسناتی با اشاره به تأکیدات رهبری درباره برخی مسائل حیاتی کشور، گفت: سستی و کوتاهی در توجه به تأکیدات رهبری، مساوی با از دست دادن آرمان های انقلاب و شهدا است.
کد خبر: ۸۸۶۸۱۵۴
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
به گزارش خبرگزاري بسيج از نجف آباد به نقل از رسا؛ حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی اولین جمعه ماه مبارک رمضان، انفاق، افطاری دادن، فهم معارف دین از برکات ماه رمضان برشمرد و گفت: فلسفه روزه تقوا و مراقبت از قوانین الهی که مهم ترین تکلیف ما است.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، بیان داشت: حضرت خدیجه الگوی تمام عیار برای امت اسلام در بحث سخاوتمندی است که در آن شرایط سخت قبل از بعثت چگونه در کنار پیامبر سخاوتمندانه ایستاد و از تمام هستی و دارایی خود گذشت و توجه به این گونه نیازهای جامعه در هر عصر و زمانی وجود دارد.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به قیام 15خرداد، سرآغاز نهضت امام، افزود: سخنرانی قهرمانانه حسینی و علوی امام که روحش دفاع از دین، اسلام، قرآن و دیانت مردم بود، در برابر قوانین ضداسلامی در سال 42ایستاد و نهضت انقلاب را پایه گذاری کرد.

وی در ادامه بیان داشت: ارکان این انقلاب، بر دو پایه مردم و ملت و مبانی  اسلام و قرآن بنا شده است که ادامه این نهضت تشکیل دولت اسلامی در جهت آرمان های انقلاب است که تا تشکیل چنین دولتی فاصله داریم و زمانی به چنین دولتی خواهیم رسید که از سیاست بازی ها، باندبازی ها و اختلاس و فاصله طبقاتی خبری نباشد که همان ملت و جامعه اسلامی است که جز آرمان های امام بود.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد انتخاب اصلح خبرگان بعد از رحلت امام را مشت محکمی بر توطئه های دشمنان بیان کرد و گفت: در طول 28 سال بعد از رحلت امام، جانشین ایشان، چه با بصیرت در مقابل تمام توطئه های دشمنان ایستادند و اگر امروز در برابر برخی مشکلات کشور همچون سند 2030، مذاکرات، برجام به مسؤولان نهیب می زنند، به خاطر حیاتی بودن این مسائل و سستی و کوتاهی در این زمینه است.

وی در ادامه تصریح کرد: در خیلی از این مسائل بحث ناموس الهی مطرح است و کوتاهی و سستی مسؤولان در این مسائل از دست دادن آرمان های انقلاب و شهدا می انجامد و تذکرات مؤکد رهبری نه به خاطر بالا یا پایین بردن افراد نیست بلکه سیاست های کلی نظام به دست رهبری است و باید در این برهه از انقلاب کشمکش های بچه گانه را کنار بگذاریم و حرف رهبری را فصل الخطاب قرار دهیم.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به عظمت انتخابات و مسؤولیت بعد از انتخابات، افزود: انتخابات این دوره با عظمت و وحدتی بی نظیر برگزار شد که نشان داد همه برای انجام وظیفه به میدان آمدند و امروز یاری به دولتمردان و عمل به وعده هایی است که داده اند از آن جمله از میان بردن فقر به طور مطلق است.

وی هم چنین در ادامه خطبه ها درباره وضعیت منطقه و حملات تروریستی داعش و کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع کشورها، بیان کرد: جنایتی که چند روز پیش در افغانستان از سوی داعش صورت گرفت، نشان داد که ائتلاف رییس جمهور آمریکا با سران منطقه جز خونریزی و غارت اثری نداشته است.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه خاطرنشان کرد: داعش را چه کسی تجهیز می کند، جز عربستان، و اینها روی جباران تاریخ را سفید کرده اند و بدتر از این مستکبران عالم، کسانی هستند که چشم امید به دست چنین افرادی دارند.

وی در پایان با تشویق مردم برای شرکت در مراسمات گلریزان در ماه رمضان، بیان داشت: در دورانی که در سایه وحدت، عزت و امنیت زندگی می کنیم نباید نیازمندان و نیازهای جامعه را فراموش کنیم که یکی از این نیازها، آزادی زندانیان غیرعمد است که برای خانواده های این زندانیان آسیب های فراوانی در جامعه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها