فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: هدف اصلی امام راحل از برپایی نظام اسلامی تربیت انسانها بود وبسیاری از مشکلات امروز کشور به دلیل دور ماندن از تفکر و مکتب آن بزرگمرد تاریخ اسلام است.
کد خبر: ۸۸۶۸۱۸۱
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی مومن و انقلابی بود و توانست پشتیبانی یک ملت را به همراه داشته باشد و در برهه ای از تاریخ که همه دنیا بر علیه اسلام بود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با اعتقاد و توکل به خدا و همراهی مردم برپا کرد.
 
وی تصریح کرد: دو چهره شخصیتی امام(ره) برای مردم بسیار ملموس و روشن بود، رهبری و زمامداری حکومت اسلامی با هدف حمایت از مظلومان و مستضعفان جامعه و مبارزه با استکبار و چهره زهد و تقوای ایشان که این دو وجهه ترکیبی از چهره شخصیتی پیامبران و ائمه هدی(ع) بود.
 
گرایلی هدف اصلی امام خمینی(ره) از تشکیل حکومت اسلامی را تربیت انسانها دانست و افزود: امام راحل با تربیت اسلامی و قرآنی مردم را به خیر و نیکی دعوت کرد و فلسفه تاسیس نظام را برای تربیت انسانها و رسیدن به کمال و سعادت می دانست و اگر امروز در جامعه با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم بیانگر آن است که از اهداف و آرمانهای امام(ره) و انقلاب فاصله گرفتیم.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت حیدریه اظهارداشت: امام راحل پس از تاسیس نظام اسلامی مردم را درچهار دوره انتخابات فراخواند و از همه ملت پیرامون جمهوری اسلامی، قانون اساسی، ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری با برگزاری انتخاباتی آزاد نظرخواهی کرد، زیرا به قدرت و همراهی مردم اعتماد داشت و به آرای ملت احترام می‌گذاشت.
 
وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که درخت نوپای انقلاب اسلامی در حال روئیدن بود، جبهه استکبار تمام توان خود را بکار بست و ابتدا با کودتاهای نافرجام و راه اندازی قائله های مختلف بین اقوام و مذاهب سعی داشت تا انقلاب را از مسیر اصلی منحرف و بار دیگر به درون کشور بازگردد.
 
گرایلی اضافه کرد: عدم موفقیت دشمن در ۲ سال ابتدائی انقلاب، آنها را مصم تر کرد و با تحریک رژیم بعث عراق و ترور شخصیت های برجسته نظام در صدد این بود تا با تهاجم نظامی کشور را از درون ساقط کند، اما زکاوت، صبر و اعتقاد و اعتماد امام(ره) سبب شد تا ملت با لبیک به ندای رهبر فرزانه خود بدون هیچ ترسی از دشمن در کنار انقلاب و نظام بمانند و برای آن نیزهزینه بدهند.
 
وی ابعاد و ویژگی های شخصیتی امام راحل را در مطیع امر ذات الهی دانست و گفت: مشکلاتی که در یک دهه زمامداری امام راحل بر این کشور و ملت وارد شد جز با نیروی امداد غیبی و مطیع امر ذات اقدس الهی ممکن نبود و امام(ره) با علم به اینکه برای ظهور حضرت حجت(عج) باید تمدن بزرگ اسلامی را تشکیل داد، لحظه ای از آرمانهای خود پا عقب نگذاشت.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه بیان کرد: پس از رحلت امام خمینی(ره) کشور، ملت و حتی جهان درشوک عمیقی فرو رفت و همگان منتظر فروپاشی نظام نوپای اسلامی بودند، اما زکاوت و هوشیاری مجلس خبرگان رهبری که ابتکار آن پیر فرزانه بود، با انتخاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای«مدظله العالی» پرچم هدایت انقلاب اسلامی را به دست آن معظم له سپرد تا در ادامه و برهه های حساس ایشان به مانند آن بزرگمرد تاریخ اسلام کشور را مدیریت کنند.
 
وی به شباهت های دوران امام و رهبری با دوران پیامبر و حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین این شباهت ها فتنه هائی است که در دوران حضرت علی(ع) بیشتر خود را نمایان کرد و برخی خواص بی بصیرت جامعه را به سمت و سوئی دیگر بردند، امروز هم این فتنه ها در جمهوری اسلامی ایران بعد از ارتحال امام خود را آشکار کرد و برخی قدرت طلبان و خواص بی بصیرت فتنه های ۷۸ و ۸۸ را بوجود اوردند و نظام را تا لبه پرتگاه به پیش بردند، اما هوشیاری و سیاستمداری رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور در صحنه ملت این فتنه ها را خنثی کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها