پس از انتشار خبر بی خانمانها در شهرستان دامغان:

دفتر بسیج دانشجویی شهرستان دامغان برای ساخت گرم خانه در دامغان اعلام آمادگی کرد

پس از انتشار خبر بی خانمانها در یکی از سایت های خبری در دامغان دفتر بسیج دانشجویی شهرستان دامغان اولین واکنش جدی را سریعتر از مسؤلان نشان دادند.
کد خبر: ۸۸۶۸۱۹۶
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی استان سمنان ؛پس از انتشار خبر بی خانمانها در دامغان دفتر بسیج دانشجویی شهرستان دامغان اولین واکنش جدی را سریعتر  از مسؤلان نشان دادند
شیر پور مسؤل دفتر بسیج دانشجویی شهرستان دامغان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی استان سمنان اعلام کرد:محرومیت‌زدایی، موضوعی است که اجرای آن نیازمند وجود جوانان مومن انقلابی و دانشجویان این جامعه است شنیدن چنین مسائلی در سطح شهرستان و ارتباط گیری با اینگونه از افراد که در فقر دست و پنجه نرم می کنند ما را برای کار مسمم تر  میکند.
وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت ایشان در سخنانی می فرمایند:در جامعه‌ى ما باید عادت کمک به ضعفا که یک عادت اسلامى است، روز به‌روز بیشتر شود. صدقاتى که مردم مى‌دهند، اطعامهایى که مى‌کنند و کارهاى بزرگى از قبیل وقف و امثال آن‌ها که انجام مى‌شود، از سنتهاى حسنه‌ى اسلامى است. این سنت‌ها به حیات اجتماعى طیب کمک مى‌کندلذا نباید بگذارید در جامعه تعطیل شود. وقتى که مردم خود را در رفع گرفتارى مستضعفان و ضعفا و مستمندان سهیم بدانند، کار‌ها اصلاح مى‌شود.
وی  گفت: بسیج دانشجویی  به عنوان یکی از بزرگترین تشکل های مردمی موجود درکشور از ظرفیتهای فراوانی برای حضور در عرصه‌های مختلف جهادی برخوردار است، زیرا نه‌تنها تمام جغرافیای کشور را در کلیه نقاط شهری و روستایی تحت پوشش قرار داده، بلکه از تنوع مأموریت و تعدد و گستردگی فراوان رده‌های وابسته در اقشار و صفوف مختلف و در موضوعات گوناگون نیز برخوردار است.
حضور در عرصه سازندگی ومحرومیت‌زدایی نیز، یکی از دهها و بلکه صدها موضوعی است که از همان ابتدا در دستور کار ما قرار داشته و در مقطع کنونی نیز در ردیف مهمترین مأموریتهای دانشجویی قرار دارد، زیرا این موضوع یعنی محرومیت‌زدایی همواره در رأس شعارهای نظام جمهوری اسلامی قرار داشته و  ماموریت سازندگی و  محرومیت زدایی همچنان به عنوان محور اصلی فعالیت های بسیج دانشجویی  مطرح می‌باشد.
شیرپورگفت: موضوع بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی، موضوعی است که اجرای آن نیازمند وجود جوانان مومن انقلابی و دانشجویان این جامعه است شنیدن چنین مسائلی در سطح شهرستان و ارتباط گیری با اینگونه از افراد که در فقر دست و پنجه نرم می کنند ما را برای کار مسمم تر می کند.
وی ادامه داد : بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان دامغان از آنجایی که امسال برنامه ریزی خود را با ظرفیت 15 گروه جهادی برادر و خواهر از دانشجویان دانشگاه های شهرستان جهت حضور هر چه بهتر خود به منظور محرومیت زدایی در مناطق روستایی و شهری در غالب عرصه های اقتصاد مقاومتی ،عمرانی ،بهداشتی ،فرهنگی ،آموزش و .... بر اساس فرامین مقام معظم رهبری ( حفظ الله ) اعلام می دارد و با مسئولین و دستگاه های اجرایی شهرستان  در این خصوص مخصوصا در صورت تمایل در جهت ساخت گرمخانه یا ساخت اورژانس اجتمایی شبانه روزی در شهرستان و.. با توجه  به ظرفیت های موجود می توان گام های موثری را در جهت رضای پروردگار متعال و کاهش فقر و و محرومیت برداشت انشالله.
ارسال نظرات