رئیس اداره دامپزشکی طرقبه شاندیز خبر داد؛

واکسیناسیون 35 درصد دام‌های طرقبه شاندیز

رئیس اداره دامپزشکی طرقبه شاندیز ضمن اشاره به اقدامات پیشگیرانه از اجرا و تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتن ۳۵ درصد دام‌های شهرستان در مورد سایر بیماری ها خبر داد و تصریح کرد: تاکنون موردی از ابتلای دامی و انسانی به بیماری تب کریمه در طرقبه شاندیز مشاهده نشده است.
کد خبر: ۸۸۶۸۲۰۴
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
هادی شایسته در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: تب کریمه بیماری ویروسی است که از طریق کنه به دام و از همین طریق ممکن است به انسان نیز منتقل شود لذا در این فصل برنامه‌های پیشگیرانه آغاز شده است.

وی افزود: برای افرادی که در کشتارگاه های سنتی طرقبه و شاندیز در معرض خطر هستند با همکاری شبکه بهداشت کلاس‌های آموزشی اجرا می‌شود و همچنین آشپزخانه‌ها و رستوران‌های شهرستان در مراحل و حمل و تهیه گوشت نیز توجیه شدند.

رئیس اداره دامپزشکی طرقبه شاندیز با تأکید بر مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت در صورت مشاهده موارد مشکوک گفت: برنامه سم‌پاشی محل دامداری‌ها در کنار واکسیناسیون در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود.

وی همچنین افزود: برای جلوگیری از انتقال ویروس از طریق کنه‌ها به دام و جلوگیری از افزایش آن، اصطبل های نگهداری دام کشتارگاه‌ها به صورت هفته‌ای سم‌پاشی می‌شوند.

شایسته ضمن اشاره به اقدامات پیشگیرانه از اجرا و تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتن ۳۵ درصد دام‌های شهرستان برای سایر بیماری ها خبر داد و تصریح کرد: تا کنون موردی از ابتلای دامی و انسانی به بیماری تب کریمه در طرقبه شاندیز مشاهده نشده است.

وی با توضیح چگونگی برخورد با کنه در دامداری ها و روش معدوم سازی آن خاطرنشان کرد: اصلا سابقه‌ای از بیماری تب کریمه کنگو در طرقبه شاندیز گزارش نشده است.

رئیس اداره دامپزشکی طرقبه شاندیز گفت: توصیه داریم شهروندان گوشت را از موارد مجاز تهیه کنند و به برچسب و مهر کشتارگاه روی گوشت دقت کافی داشته باشند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها