خبرهای داغ:
امام جمعه سرخه با تأکید بر اینکه ماه رمضان به گردن اهلش حق دارد، گفت: ماه رمضان، سید ماه های دیگر است.
کد خبر: ۸۸۶۸۲۲۴
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه شهرستان سرخه در جمع پاسداران سپاه ناحیه شهرستان سرخه با اشاره به اینکه ماه رمضان آقای ماه های دیگر است  و اینکه همه چیز در عالم سیدی دارد گفت: سید به کسی می گویند که تربیت کننده باشد و در بین اعراب سید دارای معناهایی چون مالک، کسی که صاحب جحد و شرف است، بزرگ هر طایفه و کسی که دارای صفات اخلاقی خوب، سخی، کریم و جلو دار باشد، می باشد.

وی افزود: اوّلین کسی که به آن سید گفته می شود پیامبر اکرم(ص) می باشد که به ایشان سید الناس، سید الاوصیاء و سید البشر می گفتندو دومین فردی که سید به او گفته می شود حضرت فاطمه زهرا(س) است که سیده النساء العالمین شناخته می شود.

امام جمعه سرخه ادامه داد: و افرادی چون حضرت حمزه به عنوان سیدالشهدا، امام سجاد(ع) به عنوان سیدالساجدین و سیدالعابدین و امام حسن و امام حسین(ع) به عنوان سیدالشباب اهل الجنه شناخته می شوند.

فاطمی بصیر بیان داشت: در عالم ملائک نیز سیدانی چون اسرافیل و جبرائیل داریم که سیدالملائک هستند حتی قرآن کریم نیز سیدالکتب و سیدالکلام است.

وی عنوان کرد: در قرآن سوره ی بقره را سیدالقرآن و آیت الکرسی را سید سوره بقره می دانند. ماه رمضان سیدالشهور است.

امام جمعه سرخه گفت: روز جمعه سیدالایام، حنا سید الریاحین فی الدنیا و الاخره، کوه طور سیدالجبال، مجالس شیعه سیدالمجالس، درخت سدر سیدالاشجار، انار سید الفواکه، ذکر لااله الاالله سید اذکار، گوشت سید همه خوراکی های دنیا و آخرت، آب سید همه نوشیدنی های دنیا و آخرت، باز شکاری سید همه پرندگان، سید چهارپایان عالم گاو نر،سید حیوانات وحشی شیر، سید خورشتها نمک است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها